W kolejną fazę wszedł przetarg na obsługę pomorskich połączeń regionalnych. Firmy, które znalazły się w drugim etapie to Przewozy Regionalne, PCC Arriva, Dolnośląskie Linie Autobusowe i Szybka Kolej Miejska.
Większość pociągów regionalnych obsługiwała do tej pory na Pomorzu spółka PKP Przewozy Regionalne. Poza linią z Chojnic do Wierzchucina, z Czerska do Laskowic Pomorskich i Lipowej Tucholskiej. Tam działał przewoźnik z Kujawsko-Pomorskiego - PCC Arriva. Konsorcjum to od roku obsługuje połączenie Malbork - Kwidzyn - Grudziądz, a w lecie uruchomiło weekendowe pociągi na nieużywanej od lat linii Szymankowo - Nowy Dwór Gdański.
Dla tego i innych przewoźników okazją miał być przetarg na obsługę ruchu regionalnego przez najbliższe 6 lat. Pomorski Urząd Marszałkowski podzielił sieć kolejową województwa na 9 pakietów. Zainteresowani przedstawili kwotę wymaganej przez nich dopłaty za uruchomienie przewidzianej w przetargu liczby pociągów. Na ofertę przetargową odpowiedziało czterech oferentów: Przewozy Regionalne, PCC Arriva, Dolnośląskie Linie Autobusowe (spółka ma licencję na przewozy kolejowe) i Szybka Kolej Miejska. Wszystkie przeszły do II etapu.
- Teraz będziemy negocjowali z przewoźnikami obniżenie proponowanych cen. Podobnie było na Kujawach z linią Bydgoszcz - Chełmża, gdzie w II etapie udało się oszczędzić pieniądze podatników - mówi Eugeniusz Manikowski z departamentu infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego.
Podpisanie umów nastąpić ma 13 grudnia. Wtedy w życie wejdzie nowy rozkład jazdy, a dotychczasowe umowy na przewozy kończą ważność.
Autor: (źródło: mt, Gazeta Wyborcza Trójmiasto, 02.11.2009)