baner
baner
baner
Tubes International Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Ponad 100 uwag do nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym


Na początku lutego Ministerstwo Transportu i Budownictwa skierowało do konsultacji społecznych projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym. Składający się z 47 artykułów, siedemdziesięciostronicowy dokument obejmuje systemową i głęboką zmianę w kilku kluczowych obszarach funkcjonowania transportu kolejowego w Polsce. Zawiera zarówno oczekiwaną przez rynek kolejowy implementację przepisów Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2012/34/UE w sprawie utworzenia jednolitego europejskiego obszaru kolejowego, jak również inne, daleko idące zmiany prawa kolejowego. 

Izba Gospodarcza Transportu Lądowego, Fundacja ProKolej oraz Stowarzyszenie na rzecz Interoperacyjności i Rozwoju Transportu Szynowego przygotowały zestaw ponad 100 uwag i propozycji korekt do konsultowanej nowelizacji ustawy. W liczącej 34 strony, szczegółowej analizie przedstawionego przez Ministerstwo materiału wskazano elementy wymagające doprecyzowania i weryfikacji. Pozytywnie oceniono postęp w pracach nad implementacją Recastu I Pakietu Kolejowego i zmiany dotyczące zmniejszenia obciążeń podatkowych. Jednocześnie wskazano wątpliwości odnośnie rozbieżności pomiędzy definicjami zawartymi w ustawie i Dyrektywie, konsekwencje zmian statusu bocznic i terminali kolejowych, czy zagrożenia wynikające z modyfikacji zasad dostępu do infrastruktury liniowej oraz usługowej. Podkreślona została również kwestia braku wymaganego prawem unijnym mechanizmu wymuszającego redukcję kosztów zarządzania państwową infrastrukturą kolejową i w konsekwencji ograniczenie opłat pobieranych od przewoźników.

Przekazując swoje opinię w ramach konsultacji społecznych Izba Gospodarcza Transportu Lądowego, Fundacja ProKolej oraz Stowarzyszenie na rzecz Interoperacyjności i Rozwoju Transportu Szynowego wspólnie zwróciły się do Ministra Transportu i Budownictwa z prośbą o przeprowadzenia szerokiej, otwartej dyskusji przed skierowaniem ustawy do dalszych prac. 


Autor: ProKolej, IGTL, SIRTS

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 17-08-2017 
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.