baner
baner
baner
ELMARK Automatyka Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Ponad 60 mln zł na modernizację przystanku Warszawa Stadion

14 lutego 2011r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę dotyczącą przebudowy przystanku osobowego Warszawa Stadion, zlokalizowanego w bezpośrednim sąsiedztwie Stadionu Narodowego.

Przebudowa przystanku Warszawa Stadion to kolejny projekt na terenie Warszawy, którego zakończenie, obok poprawy parametrów eksploatacyjnych prowadzenia ruchu pociągów, zapewni pasażerom nową jakość w korzystaniu z kolei. „Najważniejszą zmianą, będzie zadaszenie peronów w stylistyce zbieżnej z architekturą pobliskiego Stadionu Narodowego oraz pełna modernizacja i wyposażenie przystanku osobowego we wszystkie elementy dostosowujące do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się np. windy i schody ruchome” – mówi Sławomira Wierzchowska – dyrektor Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe Oddział w Warszawie, nadzorująca przygotowanie i wykonanie inwestycji.

Umowa, o wartości ponad 64 mln złotych na przebudowę przystanek osobowy Warszawa Stadion z częścią linii podmiejskiej nr 448, stanowi pierwszy etap prac zaplanowanych na najbliższe lata na linii średnicowej.

Szczegółowy zakres prac w obrębie przystanku Warszawa Stadion obejmuje:

  • przebudowę dwóch peronów,
  • modernizację przejścia podziemnego pod torami wraz z dojściami z przystosowaniem do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się,
  • budowę zadaszeń peronów zabezpieczających przed czynnikami atmosferycznymi,
  • modernizację oświetlenia zewnętrznego, instalacji oświetleniowej w przejściu podziemnym pod torami i na peronach.
  • modernizację nawierzchni torowej wraz z podtorzem i odwodnieniem odcinka linii średnicowej podmiejskiej (nr 448) o długości 2,3 km.

Kontrakt zostanie zrealizowany przez konsorcjum firm Bilfinger Berger Budownictwo S.A., i Przedsiębiorstwo Agat S.A., którego oferta na kwotę 52 313 839,00 zł netto, 64 195 486,68 zł brutto, została wybrana jako najkorzystniejsza spośród czterech ofert złożonych w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego. Prace modernizacje powinny być zakończone w listopadzie 2011 r. Podczas realizacji kontraktu zakłada się 1 miesiąc prac przy zamknięciu całodobowym torów nr 3 i 4 linii 448 dla prowadzenia ruchu pociągów na odcinku przystanek osobowy Warszawa Stadion - Stacja Warszawa Wschodnia. 

Zadanie obejmujące przebudowę przystanku osobowego Warszawa Stadion z częścią linii podmiejskich nr 448 w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Modernizacja linii kolejowej na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Stadion wraz z przebudową przystanku Warszawa Stadion i stacji Warszawa Wschodnia" jest finansowane z budżetu państwa.



Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 14.02.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.