baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Wdrażania i Upowszechniania Postępu Technicznego i Organizacyjnego „POSTEOR” Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Ponad miliard złotych unijnego wsparcia dla modernizacji linii kolejowej Warszawa – Gdynia

Umowa na dofinansowanie modernizacji linii kolejowej Warszawa – Gdynia na odcinku liczącym ponad 100 km, przebiegającym przez Iławę i Malbork, podpisana. Kwota dofinansowania tej inwestycji to blisko 1,4 mld zł.

Modernizacja linii kolejowej z Warszawy do Gdańska to największa obecnie prowadzona inwestycja kolejowa w Polsce. Linia liczy około 350 km długości i została podzielona na kilka obszarów inwestycyjnych. Dofinansowanie obejmuje modernizowany od 2011 roku odcinek o długości 103 km między Szymankowem a Zajączkowem Lubawskim. To obszar tzw. lokalnych centrów sterowania ruchem kolejowym (LCS) w Malborku i w Iławie. Środki te prawie w całości wydawane są na dwa kontrakty budowlane, które PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zawarły z konsorcjami wykonawców na czele których stoją : Budimex S.A. – kontrakt LCS Iława za 758 mln zł netto oraz Trakcja-Tiltra S.A. – LCS Malbork za 868 mln zł netto. Pozostała część środków przeznaczona została na umowy z wykonawcami nadzoru inwestorskiego oraz innego rodzaju działania wspierające.

Prace prowadzone w ramach projektu zakładają wymianę ponad 200 km torów, przebudowę, remont i budowę ponad 280 obiektów inżynieryjnych - 6 mostów kolejowych, 3 mostów drogowych, 25 wiaduktów kolejowych, 18 wiaduktów drogowych, 220 urządzeń do odpłaszania zwierząt oraz 8 przejść dla pieszych pod torami. Projekt zakłada również likwidację 68 przejazdów kolejowych i przejść dla pieszych w poziomie szyn co pozwoli podwyższyć bezpieczeństwo na modernizowanym odcinku.

Linia kolejowa na całej długości będzie wyposażona w komputerowe sterowanie ruchem kolejowym, co pozwoli na dalsze podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Najważniejszym efektem modernizacji linii będzie podwyższenie maksymalnej prędkości - pociągi pasażerskie przyśpieszą ze 120 km/h do 160 km/h, a nowoczesne składy dalekobieżne do 200 km/h, co docelowo przyniesie skrócenie czasu podróży z Warszawy do Gdyni w czasie poniżej 3 godzin.


Autor: (źródło: PKP S.A., 19.07.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.