baner
baner
baner
RFWW RAWAG Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Ponowne otwarcie trasy tramwajowej na Boernerowo

30 kwietnia br. została ponownie oddana do ruchu trasa tramwajowa na Boernerowo. Trasa została wyłączona 2,5 roku temu ze względu na pracę przy budowie trasy ekspresowej S8. Przez ten czas trasa została całkowicie zmodernizowana i dobudowany został na długim odcinku drugi tor. Dzięki temu możliwe jest zwiększenie częstotliwości kursowania tramwajów do 10 min w szczycie i skierowanie na trasę linii tramwajowej z centrum miasta zamiast linii lokalnej.

Trasa ma ponad 60 letnią tradycję. Pierwszy tramwaj przejechał na Boernerowo w 1933 r. Od początku była to trasa jednotorowa z systemem mijanek (tak aby mogły mijać się tramwaje jadące w przeciwnych kierunkach). W latach 50 tych została ona przeniesiona w obecne miejsce a więc w rejon ulic Kaliskiego i Dywizjonu 303. W latach dziewięćdziesiątych trasa stała się częścią trasy tramwajowej na Nowe Bemowo zyskując drugi tor od pętli Koło do ul. Radiowej. We wrześniu 2008 roku budowa trasy ekspresowej S8 (Mory – Konotopa) uniemożliwiała funkcjonowanie trasy tramwajowej w tym miejscu. Dlatego konieczne było zamknięcie trasy. GDDKIA zobligowała się do odbudowy torowiska na odcinkach zajętych przez drogę lub plac budowy.

Zakres prac

W ramach prac wykonano remont 3,5 km trasy tramwajowej . Istniejący tor został gruntownie zmodernizowany. Po wielu analizach podjęto także decyzję o dobudowaniu drugiego toru na odcinku wzdłuż Dywizjonu 303 (łącznie z niebezpiecznym łukiem torowym). Na trasie istniała wcześniej mijanka przy Starym Bemowie. W ramach modernizacji dobudowano także drugą mijankę przy WAT (Wojskowa Akademia Techniczna). Odpowiednio przebudowany został także system zasilania trasy oraz sygnalizacja mijankowa. Działania te pozwolą na zwiększenie kursowanie tramwaju do 10 min w szczycie.

Przebudowano także przystanki, a tam gdzie było to konieczne zmieniono ich lokalizacje, Przystanki przy skrzyżowaniach Kaliskiego – Kocjana oraz Powstańców Śląskich – Dywizjonu 303 zostały dosunięte do skrzyżowań, aby przesiadki z tramwaju do autobusu były łatwiejsze, natomiast dawny przystanek „Mijanka Górce” (obecnie „Siodlarska”) został przesunięty tak, by znaleźć się bezpośrednio przy zejściu z kładki prowadzącej ponad trasą AK (S8). Perony przystankowe zostały także wyposażone w pochylnie dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich czy też kobiet z wózkami dziecięcymi. Na przystankach będzie także bezpieczniej ponieważ wybudowaliśmy dodatkowe latarnie zapewniające oświetlenie peronów. Poprawi to bezpieczeństwo pasażerów.

Dzięki modernizacji tramwaj może jechać z dwa razy większą częstotliwością a także możliwe jest skierowanie tam linii tramwajowej z Centrum Warszawy. Wcześniej ze względu na ograniczenia mogła kursować tylko linia z Pętli „Koło”. Linia 20 będzie kursowała od jutra.



Autor: (źródło: Tramwaje Warszawskie, 29.04.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.