baner
baner
baner
Kolejowe Zakłady Łączności Sp. z o. o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Poprawa dostępu do Portu w Gdańsku

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na opracowanie studium wykonalności, które pozwoli na wskazanie optymalnego zakresu modernizacji stacji kolejowych obsługujących Port Morski w Gdańsku. Zamówienie o wartości 1 mln 749 tys. zł netto, jest kolejnym krokiem ku poprawie dostępu do gdańskiego portu. Ponadto jeszcze w czerwcu PLK podpiszą kontrakt na prace związane z modernizacją linii 226.

Studium wykonalności, którego wykonanie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zleciły firmie Wyg International jest pierwszym etapem kompleksowego przedsięwzięcia polegającego na poprawie dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdańsku. Ma ono wskazać optymalny zakres modernizacji lub przebudowy stacji kolejowych obsługujących port morski w Gdańsku biorąc pod uwagę m.in. ich przepustowość oraz liczbę ładunków. Analizy będą prowadzone również z uwzględnieniem planów rozwojowych Gdańska, gdańskiego portu oraz kontrahentów korzystających z infrastruktury kolejowej w obrębie stacji.

Cztery stacje do analizy

Studium Wykonalności obejmie swoim zakresem stacje kolejowe aktualnie obsługujące port w Gdańsku, czyli: Gdańsk Port Północny, Gdańsk Kanał Kaszubski, Gdańsk Przeróbka oraz Gdańsk Zaspa Towarowa.

Prace nad Studium Wykonalności zakończą się we wrześniu 2015 r. Wartość zamówienia wynosi 1 mln 749 tys. zł netto. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. Dwa kolejne etapy - projektowania i realizacji inwestycji - PKP PLK S.A. planuje wykonać w przyszłej perspektywie finansowej.

W kwietniu umowa na modernizację linii 226

Ponadto jeszcze w tym miesiącu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpiszą umowę związaną z modernizacją linii 226, której celem również jest poprawa kolejowego dostępu do gdańskiego portu. Będzie to pierwsza część zadania polegająca na zaprojektowaniu i budowie systemu sterowania ruchem kolejowym (SRK).

Natomiast podpisanie umowy na zasadniczą część prac budowlanych - modernizację linii 226 i budowę nowego dwutorowego mostu nad martwą Wisłą - PLK planują w czerwcu. Na realizację zadania wykonawca będzie miał 24 miesiące. Modernizacja będzie polegała nie tylko na budowie i przebudowie infrastruktury kolejowej, ale również na budowie lokalnego centrum sterowania ruchem kolejowym (LCS) Gdańsk Port Północy. Po zakończeniu inwestycji pociągi towarowe będą mogły jeździć z prędkością 100 km na godzinę, a czas jazdy do portu skróci się o ponad połowę. Inwestycja w znaczący sposób wpłynie na  przepustowość linii do portu. Obecnie tą trasą może kursować 60 pociągów na dobę, po modernizacji ta ilość wzrośnie do 360.  Ponadto budowa nowego, dwutorowego mostu nad Martwą Wisłą, który będzie wyższy niż dotychczasowy, znacznie poprawi warunki żeglugowe.

Autor: PLK

Tagi: pkp plk, gdańsk, województwo pomorskie, port gdańsk, linia nr 226, intermodal

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.