baner
baner
baner
ELMARK Automatyka Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Powódź - utrudnienia w ruchu kolejowym

26 maja w porównaniu ze stanem z wtorku 25.05 sytuacja na liniach kolejowych związana z przerwami spowodowanymi powodzią nie uległa istotnym zmianom. Dla ruchu pociągów przywrócono fragment linii nr 200 w Gliwicach, ważny dla przewozów towarowych z kopalń Sośnica, Makoszowy, Bielszowice i Budryk.

Przerwy w ruchu trwały na następujących liniach kolejowych:

  • linie nr nr 25, 74, 78 w rejonie Sandomierza; zalana stacja Sandomierz, zamknięte dla ruchu pociągów przyległe szlaki do Zalesia Orzyckiego, Sobowa i Grębowa. Ruch pociągów pasażerskich w kierunku Rzeszowa odbywa się do st. Tarnobrzeg, na odcinku Tarnobrzeg – Stalowa Wola uruchomiono zastępczą komunikację autobusową,
  • linia nr 140 szlak Rydułtowy – Sumina, objazd pociągów pasażerskich przez st. Rybnik, przewidywany czas naprawy toru 15 czerwca,
  • linia nr 148 Pszczyna – Radostowice, ruch pociągów pasażerskich skierowany przez stacje Chybie i Dębina,
  • linia nr 95 Kraków Mydlniki – Kraków Bronowice (tylko ruch towarowy),
  • linia nr 273, szlak Głogów – Krzepów, zalane zostały wczoraj oba tory; pociągi dalekobieżne są kierowane objazdem przez Poznań; podróżni jadący pociągami Przewozów Regionalnych mogą na odcinku Głogów – Krzepów skorzystać z autobusów komunikacji miejskiej; dla pasażerów PKP Intercity na odcinku Zielona Góra – Wrocław została uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa; przewidywany czas otwarcia zalanego odcinka – 28 maja,
  • linia nr 169, szlak Łaziska Średnie – Orzesze Jaśkowice, całkowita przerwa w ruchu (tylko pociągi towarowe), przewidywany czas naprawy – 2 czerwca.
     

Inne utrudnienia związane z powodzią:

  • na szlaku Starachowice – Kunów (linia Skarżysko-Kamienna – Sandomierz) osunięcie skarpy jednego z torów, ruch po torze sąsiednim,
  • na szlaku Kraków Kościelniki – Podgrabie osunięcie skarpy jednego z torów, ruch po torze sąsiednim,
  • na szlaku Kobiór – Pszczyna (linia Katowice – Zwardoń) osunięcie skarpy jednego z torów, ruch po torze sąsiednim,
  • na szlaku Ruda Bielszowice – Zabrze Makoszowy (Katowice Ligota – Gliwice) zalany jeden z torów, ruch po torze sąsiednim, na szlaku Panewnik – Radoszowy podmyty tor, ruch po torze sąsiednim, na szlaku Katowice Ligota – Panewnik ruch po jednym torze (wyłącznie pasażerski),
  • na szlaku Mizerów – Gierałtowice (linia Zabrze Makoszowy – Leszczyny) ruch po jednym torze, wyłącznie towarowy,
  • na szlaku Most Wisła – Ochodza podmycie skarpy, ruch po torze sąsiednim,
  • na szlaku Sosnowiec Dańdówka – Stawiska (linia Dąbrowa Górn. – Panewnik) podmyty tor, ruch po torze sąsiednim (tylko ruch towarowy).
     

Łączna długość torów zamkniętych dla ruchu pociągów wynosi 76,8 km.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 26.05.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.