baner
baner
baner
Kolejowe Zakłady Łączności Sp. z o. o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Powódź - utrudnienia w ruchu kolejowym

26 maja w porównaniu ze stanem z wtorku 25.05 sytuacja na liniach kolejowych związana z przerwami spowodowanymi powodzią nie uległa istotnym zmianom. Dla ruchu pociągów przywrócono fragment linii nr 200 w Gliwicach, ważny dla przewozów towarowych z kopalń Sośnica, Makoszowy, Bielszowice i Budryk.

Przerwy w ruchu trwały na następujących liniach kolejowych:

  • linie nr nr 25, 74, 78 w rejonie Sandomierza; zalana stacja Sandomierz, zamknięte dla ruchu pociągów przyległe szlaki do Zalesia Orzyckiego, Sobowa i Grębowa. Ruch pociągów pasażerskich w kierunku Rzeszowa odbywa się do st. Tarnobrzeg, na odcinku Tarnobrzeg – Stalowa Wola uruchomiono zastępczą komunikację autobusową,
  • linia nr 140 szlak Rydułtowy – Sumina, objazd pociągów pasażerskich przez st. Rybnik, przewidywany czas naprawy toru 15 czerwca,
  • linia nr 148 Pszczyna – Radostowice, ruch pociągów pasażerskich skierowany przez stacje Chybie i Dębina,
  • linia nr 95 Kraków Mydlniki – Kraków Bronowice (tylko ruch towarowy),
  • linia nr 273, szlak Głogów – Krzepów, zalane zostały wczoraj oba tory; pociągi dalekobieżne są kierowane objazdem przez Poznań; podróżni jadący pociągami Przewozów Regionalnych mogą na odcinku Głogów – Krzepów skorzystać z autobusów komunikacji miejskiej; dla pasażerów PKP Intercity na odcinku Zielona Góra – Wrocław została uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa; przewidywany czas otwarcia zalanego odcinka – 28 maja,
  • linia nr 169, szlak Łaziska Średnie – Orzesze Jaśkowice, całkowita przerwa w ruchu (tylko pociągi towarowe), przewidywany czas naprawy – 2 czerwca.
     

Inne utrudnienia związane z powodzią:

  • na szlaku Starachowice – Kunów (linia Skarżysko-Kamienna – Sandomierz) osunięcie skarpy jednego z torów, ruch po torze sąsiednim,
  • na szlaku Kraków Kościelniki – Podgrabie osunięcie skarpy jednego z torów, ruch po torze sąsiednim,
  • na szlaku Kobiór – Pszczyna (linia Katowice – Zwardoń) osunięcie skarpy jednego z torów, ruch po torze sąsiednim,
  • na szlaku Ruda Bielszowice – Zabrze Makoszowy (Katowice Ligota – Gliwice) zalany jeden z torów, ruch po torze sąsiednim, na szlaku Panewnik – Radoszowy podmyty tor, ruch po torze sąsiednim, na szlaku Katowice Ligota – Panewnik ruch po jednym torze (wyłącznie pasażerski),
  • na szlaku Mizerów – Gierałtowice (linia Zabrze Makoszowy – Leszczyny) ruch po jednym torze, wyłącznie towarowy,
  • na szlaku Most Wisła – Ochodza podmycie skarpy, ruch po torze sąsiednim,
  • na szlaku Sosnowiec Dańdówka – Stawiska (linia Dąbrowa Górn. – Panewnik) podmyty tor, ruch po torze sąsiednim (tylko ruch towarowy).
     

Łączna długość torów zamkniętych dla ruchu pociągów wynosi 76,8 km.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 26.05.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.