baner
baner
baner
H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Powolne narodziny BiT City - szybkiej kolei w Kujawsko-Pomorskiem

Inwestycja powstania szybkiej kolei Toruń-Bydgoszcz BiT City warta jest 800 mln zł. Podzielona na segmenty - kolejowy, marszałkowski, toruński, bydgoski i solecki - realizowana jest powoli.

Zadaniem Solca Kujawskiego jest budowa tunelu pod torami biegnącymi przez miasto. Jest już projekt oraz decyzja środowiskowa. Władze gminy wystąpią we wrześniu o pozwolenie na budowę i rozpoczną przygotowania do ogłoszenia przetargu.

Priorytetem dla Torunia jest uruchomienie własnego szybkiego połączenia tramwajowego.

- Na razie mamy harmonogram rzeczowy. W tym tygodniu powołany zostanie zespół koordynujący zadanie. Wniosek o dofinansowanie do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego planujemy złożyć na przełomie listopada i grudnia - informuje rzeczniczka prezydenta Agnieszka Pietrzak

Praktycznie jednak będą dwa wnioski. Pierwszy będzie dotyczył 7 zadań realizowanych wyłącznie przez Toruń. Będą to m.in. przebudowa torowiska od węzła Toruń Miasto do ul. Chopina, budowa trasy od pętli przy Olimpijskiej do Skłodowskiej-Curie, zakup taboru niskopodłogowego oraz przebudowa przystanków tramwajowych.

Z kolei drugi wniosek dotyczyć będzie 5 zadań, które Toruń wykona razem z samorządem województwa, PKP i PLK.

- W tym gronie znajdują się, między innymi: rewitalizacja dworców kolejowych Toruń Główny, Miasto i Wschodni, budowa węzła przesiadkowego przy Toruń Miasto, tunel i drugi tor kolejowy pod placem Pokoju Toruńskiego oraz budowa przystanku kolejowego Toruń Garbaty Mostek - mówi Agnieszka Pietrzak.

Odpowiedzialność Bydgoszczy skoncentrowana jest na budowie szybkiego połączenia tramwajowego między Fordonem, a dworcem kolejowym Bydgoszcz Wschodnia oraz  platformy przesiadkowej w rejonie Dworca Wschodniego. Przebudowa i modernizacje linii kolejowych są zadaniem spółek kolejowych. Urząd Marszałkowski ma zakupić tabor.

Projekt stanowi spójną całość dzięki przygotowywanemu przez marszałkowską administrację zintegrowanemu programowi organizacyjnemu transportu publicznego aglomeracji Bydgoszcz-Toruń.

- Będzie gotowy jeszcze w listopadzie - zapowiada rzeczniczka marszałka Beata Krzemińska.


Autor: (źródło: Małgorzata Oberlan, Nowości, 27.05.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.