baner
baner
baner
TIMEX S.A. Hegenscheidt-MFD

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Poznań Główny City Center

Poznań Główny City Center – taką nazwę będzie miało ostatecznie nowe zintegrowane centrum komunikacyjno-handlowe budowane na terenie dworca kolejowego PKP w Poznaniu. Ponad 30 tysięcy głosujących wzięło udział w trwającym ponad miesiąc konkursie na wymyślenie nazwy dla nowego dworca PKP i PKS połączonych z galerią handlową.

- „Jest to dobra, dynamiczna nazwa, która dobrze wpisuje się w kontekst miejsca, w jego tradycję, historię miasta i przyzwyczajenia poznaniaków. Jest jednocześnie nowoczesna jasno oddaje nową funkcję budowanego w Poznaniu za 160 mln euro obiektu, jest miastotwórcza” – przekonywał dziennikarzy podczas śniadania prasowego Tomasz Lisiecki, prezes spółki TriGranit Development Polska.

- „Pod tą nazwą od lat funkcjonuje dworzec kolejowy PKP , mieszkańcy, pasażerowie są do tej nazwy przyzwyczajeni, wybierając się w podróż mówią: idę na dworzec Poznań Główny. Teraz będzie to dodatkowo nowe centrum miasta, miejsce spotkań” – wtórował mu Roman Biniszkiewicz, dyrektor Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP S.A w Poznaniu.

Co do obecnego stanu realizacji inwestycji : równolegle z budową peronów drugiego i trzeciego trwa budowa fundamentów pod nowy dworzec. - „Budowa fundamentów pod budynkiem dworca, to około 25-30 procent całości inwestycji. Z tym uporamy się do jesieni, wtedy na placu pojawią się gotowe prefabrykaty i elementy konstrukcji” – tłumaczył Menadżer Projektowania TriGranit Jacek Schumacher. W sierpniu spodziewane jest uzyskanie od wojewody wielkopolskiego pozwolenia na budowę, co umożliwi wjechanie na plac budowy ciężkiego sprzętu i dźwigów. Będzie to się wiązało z pewnymi utrudnieniami w ruchu pociągów, choć cała inwestycja ma być realizowana głównie w nocy, kiedy ruch pociągów jest mocno ograniczony.

- „Poznań Główny City Center to pierwsza ważna budowa, która otwiera pole inwestycyjne na terenie ponad 100 hektarów wolnych torów. Właśnie ogłosiliśmy przetarg na wyłonienie autora koncepcji zagospodarowania urbanistycznego tego fragmentu miasta. Do 12 sierpnia czekamy na oferty od firm architektonicznych „ – mówił Roman Biniszkiewicz, dyrektor poznańskiego Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP S.A.

Prezes Tomasz Lisiecki potwierdził uroczystość wmurowania kamienia węgielnego, którą zaplanowano na połowę września. Do specjalnej tuby, którą tradycyjnie zaopatruje się w aktualne wydania gazet i pieniądze, zostanie dołączony „Portret pasażera” – 100 fotografii pasażerów, którzy w okresie poprzedzającym uroczystość pojawią się na poznańskim dworcu.

Przypomnijmy etapy budowy: pierwszy , w którym do maja 2012 roku powstanie hala nowego dworca kolejowego PKP obsługującego pasażerów, z kasami biletowymi, punktem informacyjnym PKP i Centrum Informacji Miejskiej, drobną działalnością handlową. Drugi etap realizacji projektu obejmuje m.in. budowę centrum handlowego i dworca autobusowego PKS, które będą połączone z dworcem kolejowym. Planowane zakończenie prac przy drugim etapie przewidziano na drugą połowę 2013 roku.

Równolegle z pracami budowlanymi i oczekiwaniem na dokończenie wszystkich spraw formalnych trwa komercjalizacja Poznań Główny City Center. Całkowita powierzchnia wynajmu wynosi ponad 60 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni handlowej z czego blisko 58 tysięcy znajdzie się w centrum, a 2 700 metrów kwadratowych to powierzchnie biurowe i komercyjne w hali dworca. Wśród firm, , które znajdą się w Poznań Główny City Center znajdują się SuperPharm, Saturn, CCC, M, Diverse, Reserved, New Yorker, Traffic Club, KappAhl, Topshop Topmen, American Eagle, Terranova, Rossmann, Sephora, Douglas oraz wiele innych. Przewidziano sklep multimedialny Saturn, drogerie, jubilerów, sklepy z zabawkami, jeśli chodzi o gastronomię przewidziano powierzchnie pod 3 restauracje z obsługą kelnerską; 30 kawiarni, lodziarni, pijalni czekolady; 15 lokali typu bar fast-food zlokalizowane na 2 osobnych food court’ach. Oprócz tego przewidujemy także miejsce pod ekspozycję pojazdów zabytkowych z poznańskiego Muzeum Motoryzacji oraz pojazdów znajdujących się w posiadaniu kolekcjonerów zrzeszonych w Automobilklubie Wielkopolskim, a także Centrum Informacji Miejskiej, które znajdzie się na terenie Nowego Dworca PKP. Zgodnie z projektem powstanie także parking typu „parkuj i jedź” na ponad 1400 miejsc.

TriGranit Development Corporation ma doświadczenie w realizacji podobnych inwestycji w Europie. Zrealizowane przez tego dewelopera West End City Center przy dworcu kolejowym w Budapeszcie oraz powstająca Emonika City Center w Ljubljanie stanowią przykład połączenia węzłów komunikacyjnych z obiektami handlowo-biurowymi i usługowymi.

TriGranit Development Corporation planuje w najbliższych latach zrealizować w Polsce kolejne duże inwestycje o zróżnicowanym przeznaczeniu i użyteczności.


Autor: (źródło: PKP S.A., 21.07.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.