Jak poinformowały Polskie Linie Kolejowe S.A., przy obiektach inżynieryjnych wrocławskiej estakady kolejowej trwają prace. Zakres robót zleconych przez spółkę obejmuje wiadukty stalowe nad czterema wrocławskimi ulicami w centrum miasta oraz nad ul. Powstańców Śląskich – arterią prowadzącą z południa wprost do centrum starego Wrocławia.
Nad czterema stalowymi obiektami prowadzone są prace związane z demontażem i montażem nawierzchni, wykonaniem izolacji i odwodnienia oraz zabiegami konserwacyjnymi - indywidualnie dobieranymi w zależności od typu konstrukcji.
- Realizacja zadań wymaga doskonałej organizacji prac na poziomie torowiska. Przy wyłączeniu tylko jednego z trzech biegnących na estakadzie torów, ekipy remontowe musza pracować z wykorzystaniem ciężkiego sprzętu (dźwigów, koparek, młotów pneumatycznych). Równolegle do miejsca prac na sąsiednich torach utrzymany jest ruch pociągów. - czytamy w komunikacie PKP.
Obecnie ruch kołowy pod dwoma z czterech obiektów ograniczono. W miejscach dostępnych z ulicy realizowane są prace remontowe przy konstrukcji podpór i przęseł wiaduktów.
Mieszkańcy Wrocławia na przeprawie nad ul. Powstańców Śląskich obserwują rekonstrukcję kamiennych, kilkumetrowych obelisków. W połowie sierpnia stanęły już dwa elementy od strony południowej. Teraz trwa montaż pozostałych. Odtwarzane są także metalowe bariery wiaduktu.
Estakada zapewnia wyjazdy pociągów z Dworca Głównego w pięciu kierunkach, do: Poznania, Zielonej Góry, Legnicy, Oleśnicy, Jeleniej Góry.
Parametry techniczne uzyskane dzięki pracom pozwolą na przywrócenie jazdy na estakadzie z prędkością
Prace przy estakadzie i wiaduktach stalowych połączono z pracami projektu ISPA/FS 2001/PL/16/P/PT/015-09 „Poprawa stanu infrastruktury kolejowej w Polsce”, tj. wymianą nawierzchni torowej wraz z robotami towarzyszącymi. Dzięki temu uniknięto dodatkowych kosztów demontażu i montażu nawierzchni torowej, zyskano kilkumilionowe oszczędności i skrócono czas zamknięć torowych.
Koszt prac na estakadzie i wiaduktach to 25 milionów złotych.
Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 26.08.2009)