baner
baner
baner
AKSON MEDIA Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Prace na estakadzie kolejowej we Wrocławiu

Jak poinformowały Polskie Linie Kolejowe S.A., przy obiektach inżynieryjnych wrocławskiej estakady kolejowej trwają prace. Zakres robót zleconych przez spółkę obejmuje wiadukty stalowe nad czterema wrocławskimi ulicami w centrum miasta oraz nad ul. Powstańców Śląskich – arterią prowadzącą z południa wprost do centrum starego Wrocławia.

Nad czterema stalowymi obiektami prowadzone są prace związane z demontażem i montażem nawierzchni, wykonaniem izolacji i odwodnienia oraz zabiegami konserwacyjnymi - indywidualnie dobieranymi w zależności od typu konstrukcji.

- Realizacja zadań wymaga doskonałej organizacji prac na poziomie torowiska. Przy wyłączeniu tylko jednego z trzech biegnących na estakadzie torów, ekipy remontowe musza pracować z wykorzystaniem ciężkiego sprzętu (dźwigów, koparek, młotów pneumatycznych). Równolegle do miejsca prac na sąsiednich torach utrzymany jest ruch pociągów. - czytamy w komunikacie PKP.

Obecnie ruch kołowy pod dwoma z czterech obiektów ograniczono. W miejscach dostępnych z ulicy realizowane są prace remontowe przy konstrukcji podpór i przęseł wiaduktów.

Mieszkańcy Wrocławia na przeprawie nad ul. Powstańców Śląskich obserwują rekonstrukcję kamiennych, kilkumetrowych obelisków. W połowie sierpnia stanęły już dwa elementy od strony południowej. Teraz trwa montaż pozostałych. Odtwarzane są także metalowe bariery wiaduktu.

Estakada zapewnia wyjazdy pociągów z Dworca Głównego w pięciu kierunkach, do: Poznania, Zielonej Góry, Legnicy, Oleśnicy, Jeleniej Góry.

Parametry techniczne uzyskane dzięki pracom pozwolą na przywrócenie jazdy na estakadzie z prędkością 60 km/h i podniesienie nośności. Do tej pory prędkość pociągów, ze względu na zły stan techniczny, była ograniczona miejscami do 20 -30 km/h.

Prace przy estakadzie i wiaduktach stalowych połączono z pracami projektu ISPA/FS 2001/PL/16/P/PT/015-09 „Poprawa stanu infrastruktury kolejowej w Polsce”, tj. wymianą nawierzchni torowej wraz z robotami towarzyszącymi. Dzięki temu uniknięto dodatkowych kosztów demontażu i montażu nawierzchni torowej, zyskano kilkumilionowe oszczędności i skrócono czas zamknięć torowych.

Koszt prac na estakadzie i wiaduktach to 25 milionów złotych.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 26.08.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.