baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „Trans-Mot” Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Prace nad studium wykonalności modernizacji węzłów kolejowych Łodzi, Poznania i Wrocławia

Do końca 2014 roku powstanie dokumentacja przedprojektowa i zrealizowane zostaną prace studialne mające na celu przygotowanie do unowocześnienia węzłów kolejowych wrocławskiego, poznańskiego i łódzkiego. Umowy w tej sprawie zawarły PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i konsorcjum firm Sener Sp. z o.o. (Polska) i Sener Ingenieria y Sistemas S.A. (Hiszpania).

Podstawowym celem projektu jest wykonanie prac studialnych i przygotowawczych koniecznych do podjęcia modernizacji infrastruktury linii kolejowych wchodzących w skład węzłów kolejowych we Wrocławiu, Poznaniu i Łodzi z włączeniem w przyszłości linii kolei dużych prędkości. Studium wykonalności ma za zadanie dostosowanie węzłów do potrzeb, skali i struktury przewozów kolejowych, a także efektywnej integracji poszczególnych gałęzi transportu w oparciu o zdefiniowane węzły przesiadkowe i integracyjne.

Zamówienie, podzielone na 11 etapów, zostanie zrealizowane w okresie 930 dni od daty zawarcia umowy. Wartość zamówienia wynosi 19 129 700 PLN netto. Oferta konsorcjum Sener Sp. z o.o. została uznana za najkorzystniejszą spośród 7 złożonych w postępowaniu przetargowym.

Rezultatem umowy będzie wybranie, na podstawie wyników analizy wielokryterialnej, wariantu przebiegu linii kolejowych w terenie wraz z obiektami towarzyszącymi i podejściami do węzłów kolejowych: poznańskiego, wrocławskiego i łódzkiego; przystosowanie funkcjonujących obecnie węzłów kolejowych do obsługi kolei dużych prędkości, opracowanie analizy techniczno-ekonomicznej dla przebiegu linii dużej prędkości w obszarze aglomeracji miejskich, łącznie z określeniem wymagań dla zapewnienia intermodalności systemu kolei dużych prędkości z innymi środkami transportu.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 28.02.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.