baner
baner
baner
Gliwicka Fabryka Wagonów – Holding S.A.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Prawie 150 milionów złotych na urządzenia sygnalizacyjne na odcinku Czempiń – Poznań

19 marca 2012 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na wykonanie projektu i budowy urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz urządzeń kolejowych sieci telekomunikacyjnych na odcinku linii kolejowej E59 Czempiń – Poznań w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap III, odcinek Czempiń - Poznań”.

W wyniku badania i oceny ofert złożonych w postępowaniu przetargowym, za najbardziej korzystną uznano ofertę przedstawioną przez konsorcjum w składzie:

  • Krakowskie Zakłady Automatyki S.A., Kraków;
  • Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o., Katowice;
  • Sabat Roman Biuro Wdrożeniowo - Projektowe SABEL, Wrocław.

na kwotę 119 950 000,00 PLN netto; 147 538 500,00 PLN brutto

Przedmiotem niniejszego zamówienia są prace:

  • urządzeń sterowania ruchem kolejowym: stacyjnych, szlakowych, przejazdowych, Lokalnego Centrum Sterownia (LCS), Centrum Utrzymania i Diagnostyki (CUiD) oraz urządzeń detekcji stanów awaryjnych taboru (DSAT);
  • urządzeń oraz sieci i instalacji teletechnicznych: transmisja, łączność, radiołączność, telewizja użytkowa;
  • niezbędnych elementów robót w branżach architektoniczno-budowlanej i elektroenergetycznej – dla zapewnienia optymalnej realizacji tego zadania inwestycyjnego, polegających głównie na przebudowie i adaptacji budynków nastawni wraz z instalacjami wewnętrznymi, przystosowanie pomieszczeń dla lokalnego centrum sterowania, CUiD Poznań Główny II, przewidzianych w budynku nastawni wraz z instalacjami wewnętrznymi, budowa nowych strażnic przejazdowych wraz z instalacjami wewnętrznymi, posadowienie kontenerów srk i telekomunikacji.
  • usunięcia kolizji w niezbędnym zakresie.

Zakończenie prac zaplanowano pod koniec 2014 roku. 

Odcinek linii E59 Czempiń – Poznań (32,2 km linii nr 271) położony jest na obszarze Województwa Wielkopolskiego.

Główne cele modernizacji to:
dostosowanie linii do wymagań określonych w umowach międzynarodowych AGC i AGTC;

  • zmniejszenie zagrożeń środowiskowych i społecznych powstających jako skutek natężenia ruchu samochodowego na drogach;
  • poprawa usług przewozów pasażerskich i towarowych poprzez skrócenie czasu podróży i zwiększenie przepustowości linii;
  • stymulacja regionalnego i krajowego rozwoju gospodarczego;
  • zwiększenie stopnia ochrony środowiska, szczególnie w przypadku przewozów towarów niebezpiecznych;
  • uzyskanie poprawy bezpieczeństwa ruchu poprzez poprawę stanu infrastruktury kolejowej oraz eliminację zagrożeń na skrzyżowaniach z drogami publicznymi. 


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 20.03.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.