baner
baner
baner
AARSLEFF Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Prawie 60 milionów złotych na rewitalizację dwóch linii na Górnym Śląsku

W siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Katowicach podpisano dwie umowy na zaprojektowanie przebudowy infrastruktury kolejowej. 

Pierwsza umowa, zawarta 30 lipca 2010 roku, z firmą OHL ŽS, a.s. (Republika Czeska) na kwotę 29 240 960,00 zł brutto, dotyczy odcinka Gliwice Łabędy – Pyskowice” w ramach zadania inwestycyjnego „Rewitalizacja linii 132/135 Gliwice Łabędy – Strzelce Opolskie – Opole Groszowice”.

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej na przebudowę infrastruktury kolejowej na odcinku Gliwice Łabędy - Pyskowice w zakresie nawierzchni torowej, podtorza i odwodnienia, urządzeń sterowania ruchem kolejowym, sieci trakcyjnej, urządzeń elektroenergetycznych i teletechnicznych, obiektów inżynieryjnych, peronów i wiat, skrzyżowań z drogami i ciągami pieszymi w poziomie szyn oraz realizacja całości robót inwestycyjnych na tym odcinku.

W wyniku realizacji inwestycji nastąpi przywrócenie prędkości konstrukcyjnej V=100 km/h oraz dostosowanie geometrii torów do wprowadzenia prędkości V=120 km/h, jak również zwiększenie przepustowości i skrócenie czasu jazdy pociągów. W efekcie poprawi się oferta przewozowa na tym odcinku, co powinno się przełożyć na zwiększenie przychodów Spółki PKP PLK S.A.

Druga umowa, podpisana 3 sierpnia 2010 roku obejmuje „Przebudowę infrastruktury kolejowej na linii nr 152 Paczyna – Lubliniec, odcinek Toszek Północ – Czarków tor nr 1, km 10,875 – 22,405”.

Kwota, na jaką została podpisana z firmą TORPOL Spółka z o.o. z siedzibą w Poznaniu wynosi 26 722 274, 03 zł brutto.

W ramach zadania wykonana zostanie dokumentacja projektowa na przebudowę infrastruktury kolejowej na odcinku Toszek Północ – Czarków / linia 152 / w zakresie nawierzchni torowej, podtorza, sieci trakcyjnej, obiektów inżynieryjnych, urządzeń sterowania ruchem kolejowym, urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej oraz realizacja całości robót inwestycyjnych na tym odcinku na podstawie opracowanej dokumentacji.

W wyniku realizacji inwestycji nastąpi likwidacja ograniczeń prędkości pociągów, przywrócenie prędkości rozkładowej na przebudowanym odcinku do V=100 km/h, jak również zwiększenie przepustowości i skrócenie czasu jazdy pociągów.

Termin zakończenia prac obu inwestycji to 30.11.2010 rok.

Projekty finansowane są z budżetu państwa.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 05.08.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.