baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Inżynieryjne SOCAR spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Preumowa w sprawie linii kolejowej Kraków Płaszów – Oświęcim

29 grudnia 2009 r., w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Małopolskiego w Krakowie podpisana została preumowa, dotycząca modernizacji linii kolejowej Nr 94 Kraków Płaszów – Oświęcim na odcinku Kraków Bonarka – Kraków Swoszowice.

Umowę podpisali - ze strony Urzędu Marszałkowskiego:

  • Marek Nawara – Marszałek Województwa
  • Roman Ciepiela - Wicemarszałek
  •  

ze strony PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Oddziału Regionalnego w Krakowie:

  • Włodzimierz Żmuda – Naczelny Dyrektor Oddziału
  • Zbigniew Marzec – Zastępca Naczelnego Dyrektora ds. Ekonomiczno-Finansowych.
  •  

Projekt modernizacji linii nr 94 będzie realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2007 – 2013.

Szacunkowe koszty przedsięwzięcia, to ok. 29 mln zł. Poziom dofinansowania ze środków UE wynosi 85 % kosztów kwalifikowanych.

Celem projektu jest poprawa i usprawnienie systemu transportu publicznego na obszarze województwa małopolskiego, przyczyniającego się do zwiększenia atrakcyjności gospodarczej regionu i systemu kolejowych, przewozów pasażerskich.

Zakłada on niezbędne przywrócenie parametrów techniczno-eksploatacyjnych dla usprawnienia funkcjonowania linii Nr 94 na odcinku od km 3.128 do 7.092.

Zakres prac obejmuje modernizację infrastruktury kolejowej na w/w odcinku, tj.: torów, urządzeń sterowania ruchem kolejowym, systemów blokad liniowych na przyległych szlakach oraz urządzeń zabezpieczania ruchu na przejazdach kolejowych.

Efektem realizacji inwestycji, będzie ulepszenie jakości funkcjonowania transportu kolejowego, poprzez poprawę infrastruktury, wzrost bezpieczeństwa, zmniejszenie kosztów utrzymania, a w konsekwencji przygotowanie kolejowej oferty przewozowej,

jako alternatywy w stosunku do transportu kołowego.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 04.01.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.