baner
baner
baner
Qumak S.A.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Prezentacja nowych wagonów piętrowych Kolei Mazowieckich

Przedstawiciele Samorządu Województwa Mazowieckiego, Kolei Mazowieckich oraz Bombardier Transportation wspólnie zaprezentowali  dziś na 2 peronie Dworca Warszawa Wschodnia piętrowe wagony środkowe przeznaczone do obsługi przewozów pasażerskich na Mazowszu. Wagony zakupione przez Samorząd Województwa Mazowieckiego dla Kolei Mazowieckich zostały dostarczone w rekordowo szybkim czasie. Nowe pociągi piętrowe w istotny sposób wpłyną na poprawę komfortu podróży pasażerów Kolei Mazowieckich po Mazowszu.

Wagony piętrowe najnowszej generacji przeznaczone są do obsługi tras o bardzo wysokich potokach pasażerów, obsługiwanych przez Koleje Mazowieckie. Dostawa pozostałych 11 wagonów sterowniczych zaplanowana jest na koniec listopada 2008 roku.

– Wierzę, że w tym roku pasażerowie wyraźnie odczują poprawę jakości usług Kolei Mazowieckich. Myślę tu przede wszystkim o wielu bardzo kosztownych nowych inwestycjach taborowych, których finalizacja przypada właśnie na ten rok. Gdy tworzyliśmy pierwszą w kraju samorządową spółkę kolejową, dysponowaliśmy wysłużonymi pociągami. Od początku mieliśmy świadomość, że inwestycje są niezbędne, a trzeba pamiętać, że tego typu zakupy są bardzo kosztowne oraz wymagają czasu. Jednak udało się. W tym roku na tory zaczną sukcesywnie trafiać nowe pociągi. Do końca roku zostanie zrealizowana dostawa dziesięciu czteroczłonowych niskopodłogowych EZT-ów oraz 26 piętrowych wagonów środkowych i 11 sterowniczych firmy Bombardier. Jednak to nie koniec zakupów. Dzięki wsparciu unijnemu w ramach RPO WM, planujemy zakup kolejnych 20 sztuk czteroczłonowych, nowoczesnych EZT-ów. Kolejnych 16 EZT-ów znalazło się na liście projektów  kluczowych, które będą realizowane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – powiedział Adam Struzik, Marszałek Województwa Mazowieckiego. Wagony piętrowe najnowszej generacji, które dostarczone zostały do Polski, zyskały popularność wśród pasażerów w wielu innych krajach, m.in. w Niemczech, Luksemburgu, Danii i Izraelu. W ostatnich latach na torach pojawiło się około 2000 wagonów piętrowych. Tylko w Niemczech użytkowanych jest ponad 1600 wagonów piętrowych Bombardiera. W 2006 roku, podczas światowych targów kolejowych InnoTrans w Berlinie, firma Bombardier Transportation otrzymała przyznawaną przez kolej Deutsche Bahn nagrodę specjalną za wyjątkową jakość i niezawodność swoich wagonów piętrowych.
– Wyprodukowane w Niemczech wagony piętrowe są urzeczywistnieniem marzeń o nowoczesnym taborze. Do eksploatacji zostały włączone od 1 września br. Pociągi kursują na długich i najbardziej obciążonych trasach m.in. do Radomia i Siedlec. Odzyskane w ten sposób EZT-y zostały skierowane do obsługi innych relacji, co w znacznym stopniu poprawi ofertę przewozową Kolei Mazowieckich. Do czasu zakupu nowych lokomotyw (wkrótce zostanie ogłoszony przetarg) w pierwszym okresie Spółka Koleje Mazowieckie pozyskała do obsługi wagonów piętrowych, 7 lokomotyw na okres od 1 września 2008 r. do 31 stycznia 2009 r. oraz 11 lokomotyw na okres od 1 lutego 2009 r. do 31 sierpnia 2010 r.  – powiedziała Halina Sekita, Prezes Zarządu Spółki „Koleje Mazowieckie – KM”.

– Podejmując decyzję o zakupie wagonów piętrowych, kierowaliśmy się potrzebą obsługi połączeń najdłuższych i najbardziej obciążonych. Myślę tu o relacjach np. Radom – Warszawa czy Siedlce – Warszawa. Naszym podstawowym celem jest poprawa komfortu podróżnych dojeżdżających codziennie do szkoły czy pracy w centrum stolicy. Zależy nam, żeby skrócić czas podróży. Zatem chcemy, aby połączenia te od grudniowego, nowego rozkładu jazdy były przyspieszone. Takie zadanie doskonale spełnia właśnie tabor piętrowy, który w całej Europie Zachodniej skierowany jest do obsługi tego typu połączeń – dodał Członek Zarządu Województwa Mazowieckiego, Piotr Szprendałowicz.

– Ogromnie się cieszę, że od 1 września  26 wagonów piętrowych wyprodukowanych i dostarczonych w rekordowym czasie przez Bombardier Transportation będzie eksploatowanych na głównych szlakach kolejowych Mazowsza. Pierwsza partia naszych wagonów piętrowych zdecydowanie przyczyni się do zwiększenia możliwości przewozowych Kolei Mazowieckich. Pasażerowie będą mogli podróżować nowoczesnymi, komfortowymi pociągami. Wierzę, że radykalne zwiększenie pojemności pociągów Kolei Mazowieckich zachęci kolejnych pasażerów do korzystania z ich oferty – powiedział Janusz Kućmin, Generalny Przedstawiciel Bombardier Transportation na Polskę.

Wszystkie wagony zamówione przez Samorząd Województwa Mazowieckiego są klimatyzowane, doskonale wyciszone, a dzięki pneumatycznemu odsprężynowaniu zapewniają wysoki komfort podróżowania.

Wagony „środkowe” posiadają 133 miejsca siedzące. Wagony sterownicze z przedziałami 1 i 2 klasy posiadają  łacznie 85 miejsc siedzących i dysponują wieloma udogodnieniemi dla pasażerów niepełnosprawnych.


Autor:

Tagi: bombardier, push-pull, koleje mazowieckie

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.