baner
baner
baner
APB Paweł Brych

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Próbny rozruch Bałtyckiej Kolei Turystycznej

W województwie zachodniopomorskim istnieje ok. 400 km nieczynnych linii kolejowych. To świetna baza do budowania nowego produktu turystycznego regionu – turystycznej kolei drezynowej. Jest szansa, że już niebawem na trasie Połczyn-Zdrój – Barlinek pasażerowie będą się własnoręcznie wozić Bałtycką Koleją Turystyczną.

W czwartek, 21 lipca br., marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz podpisze z przedstawicielami 9 gminnych samorządów i Koleją Bałtycką S.A. list intencyjny w sprawie współpracy nad realizacją projektu „Rewitalizacja nieczynnej linii kolejowej nr 410 na odcinku Połczyn-Zdrój – Złocieniec – Wierzchowo Pomorskie – Mirosławiec – Kalisz Pomorski – Drawno – Choszczno – Pełczyce Barlinek dla celów rozwoju turystyki aktywnej”, uruchamiającego działania na rzecz Bałtyckiej Kolei Turystycznej.

Uroczystość złożenia podpisów odbędzie się o godz. 10 w sali Anny Jagiellonki Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie, przy ul. Korsarzy 34 (wejście A).

Podpisanie listu intencyjnego i w dalszej kolejności umowy o współpracy pomiędzy dziewięcioma jednostkami samorządu terytorialnego i Koleją Bałtycką S.A. sprzyjać będzie działaniom zmierzającym do przejęcia od Polskich Linii Kolejowych poszczególnych odcinków linii nr 410. To pozwoli na wspólne aplikowanie o środki na zagospodarowanie i dalszy rozwój Bałtyckiej Kolei Turystycznej z Programów Europejskiej Współpracy Terytorialnej.

Turystyczna kolej drezynowa jest coraz bardziej popularna w Niemczech i Skandynawii, również w Polsce istnieje już kilka organizacji zajmujących się tą formą aktywności turystycznej, które, działając w ścisłej współpracy z samorządami, przyciągają do swojego regionu turystów. Podstawą rozwoju takiego produktu turystycznego jest przejęcie przez zainteresowane podmioty linii kolejowych od ich obecnego właściciela.

Za wdrożeniem projektu przemawiają bardzo poważne argumenty:

  • turystyka drezynowa jest dostępna dla każdego bez względu na wiek, czy to indywidualnie czy grupowo,
  • możliwość łączenia tego rodzaju turystyki z innymi formami aktywnego wypoczynku,
  • jest to w 100% ekologiczną forma wypoczynku,
  • poprzez turystykę drezynową następuje aktywizacja gospodarcza mieszkańców regionu,
  • oryginalny sposób wypoczynku podnosi atrakcyjność turystyczną regionu,
  • turystyka drezynowa doskonale komponuję się z szerzeniem idei ochrony materialnych zabytków kolejnictwa jako dóbr dziedzictwa narodowego. 


Podpisanie listu intencyjnego otwiera drogę do podjęcia negocjacji nad umową o współpracy. W myśl jego zapisów Województwo Zachodniopomorskie jest podmiotem wspierającym projekt. 

Bałtycką Kolej Turystyczną zamierzają uruchomić samorządy: Barlinka, Choszczna, Drawna, Kalisza Pomorskiego, Mirosławca, Pełczyc, Połczyna-Zdroju, Wierzchowa Pomorskiego i Złocieńca w ścisłej współpracy z inicjatorem działań – Koleją Bałtycką SA.


Autor: (źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego, 15.07.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.