baner
baner
baner
PKP Energetyka S.A. Centrala

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Prognozy Trakcji Polska

Wiceprezes i dyrektor finansowy Tadeusz Kozaczyński poinformował, że spółka przewiduje, iż w tym roku uzyska przychody bliskie ubiegłorocznego poziomu, gdy wyniosły one 794,71 mln zł. Z kolei w w 2010 r. nie wyklucza wzrostu wartości sprzedaży do 1 mld zł.

- Na bazie bieżących kontraktów, powinniśmy się zbliżyć do zeszłorocznej sprzedaży - byliśmy blisko 800 mln zł, sądzę, że w tym roku będziemy się starać osiągnąć podobny wynik. Przekroczyć - byłoby bardzo trudne - powiedział Kozaczyński. Zaznaczył też, że przez pierwsze osiem miesięcy br. nie został rozstrzygnięty żaden duży przetarg kolejowy.

- Widać bardzo duże przetargi, ale nie widać, by duży przychód mógł być z nich wygenerować w tym roku. Tak naprawdę skupiamy się na pozyskaniu przetargów na rok 2010, jest parę bardo dużych przetargów planowanych przez kolej. Jeden został ogłoszony - lokalne centrum sterowania Działdowo, na linii Warszawa-Gdynia. To jest kontrakt na 800-1.000 mln zł, który będzie we wrześniu rozstrzygany - poinformował wiceprezes.

Jak zauważył, kilka innych planowanych jest także na linii Warszawa-Gdynia. Następne spodziewane kontrakty dotyczą linii Warszawa-Skierniewice, Wrocław-Poznań i Rzeszów - granica państwa. - To w sumie kilka miliardów złotych, uważamy, że to pozwoli zapełnić kontrakt na przyszły rok. – powiedział.

- Jesteśmy przygotowani na wzrost obrotów w przyszłym roku, mogę sobie wyobrazić np. sprzedaż na poziomie 1 mld zł - taki wzrost jesteśmy w stanie udźwignąć, jeżeli tylko będzie rynek, a ufam, że będzie, to będziemy w stanie swój 25-procentowy udział w rynku utrzymać. - zadeklarował wiceprezes.

Kozaczyński w lipcu mówił, że spodziewa się poprawy wyniku w 2009 roku, choć bez istotnego wzrostu wolumenu - całoroczną sprzedaż w 2009 roku szacował wówczas na poziomie nieznacznie niższym niż w 2008 roku.

Jak twierdzi prezes, obecnie koszt modernizacji 1 km szlaku kolejowego można oszacować na ok. 15 mln zł.

W I poł. 2009 roku Trakcja Polska miała 30,17 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 23,65 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 331,09 mln zł wobec 330,33 mln zł rok wcześniej.


Autor: (źródło: ISB, 03.09.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.