Spółka zakończyła właśnie pierwszy w swojej historii projekt inwestycyjny, który dofinansowany był ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport, a także z budżetu państwa. Dzięki kwocie 13,4 mln zł zrealizowano główny etap rozbudowy i modernizacji terminala kontenerowego w Małaszewiczach. Prace objęły remont toków suwnicowych, modernizacje układu torowego oraz budowę placu przeładunkowego o powierzchni
Małaszewicki terminal, który umiejscowiony jest w II europejskim korytarzu transportowym na przebiegu linii kolejowej E-20 i drogi międzynarodowej E-30 oraz planowanej autostrady A2, ma się stać centrum logistycznym, świadczącym szeroki zakres usług dostosowanych do potrzeb klientów i wymogów rynku. Planowany rozwój terminala wiąże się z zakładanym zwiększeniem kolejowych przewozów kontenerowych, m.in. poprzez przejęcie części przewozów morskich z Dalekiego Wschodu oraz realizację polityki UE dążącej do rozwoju transportu kombinowanego. Większa ilość przewozów kontenerowych ma dotyczyć szczególnie surowców, artykułów wysoko przetworzonych oraz żywności. Obiekt ma być przygotowany do obsługi wszystkich typów towarów.
Jak twierdzi PKP Cargo, dzięki doświadczeniom zebranym przy realizacji tej inwestycji, przewoźnik zamierza w przyszłości ubiegać się o środki na budowę kolejnych terminali i centrów logistycznych z różnych programów pomocowych Unii Europejskiej.
Autor: (źródło: PKP Cargo, 09.07.2009)