baner
baner
baner
PKP Energetyka S.A. Centrala

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Prywatyzacja PKP w oczach ministerstwa

Engelhardt mówiąc, iż prywatyzacje spółek w obecnej sytuacji nie są możliwe, zaznaczył, że w ogóle będą przeprowadzone, ale w późniejszym czasie. - O prywatyzacji będziemy myśleć, gdy będziemy widzieć odwrócenie się niekorzystnego trendu. Teraz musimy zająć się ratowaniem spółki - powiedział wiceminister.

Sporządzając zapis o prywatyzacji PKP Cargo w kwietniu 2007 r. trudno było przewidzieć, jak wyjaśnił wiceszef resortu, że sytuacja będzie wyglądała tak jak dziś.

Zapis w Strategii dla transportu kolejowego do 2013 roku, czyli dokument określający działania, które rząd polski zamierza podjąć w latach 2007-2013 w zakresie transportu kolejowego, mówi, że prywatyzacje mają nastąpić odpowiednio - PKP Cargo w 2010 roku, a PKP Intercity w roku bieżącym.

Wiceminister twierdzi, że kondycja PKP Cargo jest zła. - Wynik za I kwartał jest ujemny. Praca przewozowa w tym okresie spadła o prawie 40 proc. – powiedział.

Za I kwartał 2009 r. firma PKP Cargo nie podała jeszcze wyników finansowych.

176 mln zł wynosi strata z jaką PKP Cargo zamknęła rok ubiegły. Natomiast już styczniu 2009 r. strata wyniosła 103 mln zł. W tym samym miesiącu spółka rozpoczęła program oszczędnościowy, którego realizacja ma przynieść 272 mln zł oszczędności w tym roku.

Ministerstwo Infrastruktury, jak informuje Engelhardt, pracuje nad postulatem w zakresie udzielenia pomocy publicznej spółce. W połowie kwietnia tego roku przewoźnik zwrócił się o 230 mln zł pomocy publicznej. Kwotę PKP Cargo zamierza przeznaczyć na program dobrowolnych odejść. w tym roku firma chce zwolnić około 7000 pracowników.

Wiceszef resortu poinformował także, że trwają prace nad modyfikacją części zapisów w Strategii dla transportu kolejowego do 2013 roku. Chodzi m.in. o zmianę zakresu prywatyzacji spółek Grupy PKP. - Trzeba określić ją szerzej. Należy objąć nią więcej spółek Grupy PKP, niż tylko te dwie. - Nie zdradził jednak, o które spółki oprócz PKP Cargo i PKP Intercity chodzi.

A oprócz tych dwóch do Grupy PKP należą m.in.: PKP Polskie Linie Kolejowe, PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa (LHS), PKP Energetyka, Telekomunikacja Kolejowa i PKP Informatyka.


Autor: (źródło: PAP, ab, gospodarka.gazeta.pl, 07.05.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.