baner
baner
baner
Pixel Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Prywatyzacja PKP w oczach ministerstwa

Engelhardt mówiąc, iż prywatyzacje spółek w obecnej sytuacji nie są możliwe, zaznaczył, że w ogóle będą przeprowadzone, ale w późniejszym czasie. - O prywatyzacji będziemy myśleć, gdy będziemy widzieć odwrócenie się niekorzystnego trendu. Teraz musimy zająć się ratowaniem spółki - powiedział wiceminister.

Sporządzając zapis o prywatyzacji PKP Cargo w kwietniu 2007 r. trudno było przewidzieć, jak wyjaśnił wiceszef resortu, że sytuacja będzie wyglądała tak jak dziś.

Zapis w Strategii dla transportu kolejowego do 2013 roku, czyli dokument określający działania, które rząd polski zamierza podjąć w latach 2007-2013 w zakresie transportu kolejowego, mówi, że prywatyzacje mają nastąpić odpowiednio - PKP Cargo w 2010 roku, a PKP Intercity w roku bieżącym.

Wiceminister twierdzi, że kondycja PKP Cargo jest zła. - Wynik za I kwartał jest ujemny. Praca przewozowa w tym okresie spadła o prawie 40 proc. – powiedział.

Za I kwartał 2009 r. firma PKP Cargo nie podała jeszcze wyników finansowych.

176 mln zł wynosi strata z jaką PKP Cargo zamknęła rok ubiegły. Natomiast już styczniu 2009 r. strata wyniosła 103 mln zł. W tym samym miesiącu spółka rozpoczęła program oszczędnościowy, którego realizacja ma przynieść 272 mln zł oszczędności w tym roku.

Ministerstwo Infrastruktury, jak informuje Engelhardt, pracuje nad postulatem w zakresie udzielenia pomocy publicznej spółce. W połowie kwietnia tego roku przewoźnik zwrócił się o 230 mln zł pomocy publicznej. Kwotę PKP Cargo zamierza przeznaczyć na program dobrowolnych odejść. w tym roku firma chce zwolnić około 7000 pracowników.

Wiceszef resortu poinformował także, że trwają prace nad modyfikacją części zapisów w Strategii dla transportu kolejowego do 2013 roku. Chodzi m.in. o zmianę zakresu prywatyzacji spółek Grupy PKP. - Trzeba określić ją szerzej. Należy objąć nią więcej spółek Grupy PKP, niż tylko te dwie. - Nie zdradził jednak, o które spółki oprócz PKP Cargo i PKP Intercity chodzi.

A oprócz tych dwóch do Grupy PKP należą m.in.: PKP Polskie Linie Kolejowe, PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa (LHS), PKP Energetyka, Telekomunikacja Kolejowa i PKP Informatyka.


Autor: (źródło: PAP, ab, gospodarka.gazeta.pl, 07.05.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.