baner
baner
baner
Fundacja Pro Kolej

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Przebudowa infrastruktury kolejowej na linii Bytom Bobrek – Bytom Karb

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział Południowy ogłosiły przetarg nieograniczony na wykonanie przebudowy infrastruktury kolejowej na linii Bytom Bobrek – Bytom Karb oraz przebudowy toru wraz ze wzmocnieniem podtorza na linii Rybnik – Sumina.

Zadanie to jest realizowane w ramach programu inwestycyjnego „Udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych w ruchu towarowym na terenie Śląska, Etap III”.

Linia Bytom Bobrek – Bytom Karb jest linią drugorzędną o znaczeniu państwowym, zelektryfikowaną, dwutorową, należącą do sieci międzynarodowych linii transportu kombinowanego AGTC, jako korytarz CE-65. Linia ta ma kluczowe znaczenie dla transportu węgla, stanowiąc bardzo ważny element ciągu wywozowego węgla z kopalń w rejonie Rudy Śląskiej, Zabrza oraz Bytomia.

Ze względu na zły stan techniczny nawierzchni w torach nr 1 i 2 na całej długości linii została obniżona prędkość rozkładowa do 30 km/h, a na stacji Bytom Karb do 20 km/h. Te ograniczenia skutkują utrudnieniami eksploatacyjnymi, obniżeniem przepustowości szlaku, jak również mają duży wpływ na częste kradzieże węgla.

Linia Rybnik – Sumina jest linią magistralną, dwutorową, zelektryfikowaną, znaczenia państwowego. Stanowi ważny element ciągu wywozowego węgla z Rybnickiego Okręgu Węglowego.

Ze względu na stan techniczny nawierzchni, w torze nr 2 zostały wprowadzone stałe ograniczenia prędkości do 20 i 30 km/h.

Zakres inwestycji na linii Bytom Bobrek-Bytom Karb obejmuje:

  • przebudowę nawierzchni kolejowej,
  • wymianę rozjazdów w stacji Bytom Bobrek oraz w stacji Bytom Karb,
  • przebudowę sieci trakcyjnej,
  • przebudowę oświetlenia i zabudowę urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów,
  • wymianę urządzeń sterowania ruchem kolejowym.


Zakres inwestycji na linii Rybnik-Sumina obejmuje:

  • przebudowę nawierzchni kolejowej,
  • wzmocnienie podtorza,
  • wymianę konstrukcji wsporczych i regulację sieci trakcyjnej. 


W wyniku przebudowy na linii Bytom Bobrek-Bytom Karb nastąpi przywrócenie prędkości rozkładowej do 60 km/h, a na linii Rybnik-Sumina do prędkości 100 km/h oraz przywrócenie parametrów techniczno-eksploatacyjnych infrastruktury kolejowej. Końcowym efektem tych inwestycji będzie zwiększenie przepustowości linii i usprawnienie ruchu towarowego. 

Przewiduje się zakończenie tych inwestycji do dnia 30 listopada 2012 roku.

Oferty można składać 29 marca 2012r. w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział Południowy. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 29.03 2012r. o godz.12.30.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 20.02.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.