Inwestycje, które zaplanowano na 2010 rok, a które mają poprawić komunikację stolicy to połączenie stacji metra z Dworcem Gdańskim, więcej wyświetlaczy na trasach tramwajowych i nowy tabor.
Wyświetlające czas do przyjazdu tramwaju tablice, które stoją już w Al. Jerozolimskich, pojawić się także mają na Trasie W-Z (od Dworca Wileńskiego do Cmentarza Wolskiego, w al. Zielenieckiej i na ul. Towarowej.
- Chcemy w miarę możliwości wprowadzać dynamiczną informację pasażerską na coraz większym obszarze. - mówi prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos.
W przyszłym harmonogramie znalazły się również prace remontowe torowisk tramwajowych, m.in. połączenia Dworca Wileńskiego ze Stadionem Narodowym, pętli przy ul. Kieleckiej na Mokotowie z Piaskami na Żoliborzu i ul. Radiowej z Boernerowem. - Na tej ostatniej trasie w tej chwili mamy tylko jeden tor. Planujemy dobudować drugi. - mówi prezes Karos. Miejski przewoźnik przygotowuje się także do budowy długo wyczekiwanego połączenia ul. Radiowej z Górczewską, przez ul. Powstańców Śląskich.
Metro Warszawskie również ma ambitne plany. Poza wystartowaniem z drążeniem centralnego odcinka II linii metra, które ma nastąpić pod koniec roku, spółka skupi się na rozbudowie bazy na Kabatach i połączeniu stacji metra z koleją przy Dworcu Gdańskim. - Oczywiście we współpracy z PKP. - mówi prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk.
W kontekście planów modernizacyjnych na marginesie znalazła się Szybka Kolej Miejska, która w przyszłym roku nie zamierza inwestować. W przyszłym roku podpiszemy aneks do wieloletniej umowy z miastem i zrobimy audyt, który powie nam, na ile możemy się zadłużyć. - informuje prezes SKM Leszek Walczak.
Autor: (źródło: Robert Biskupski, Życie Warszawy, 08.12.2009)