baner
baner
baner
Vossloh Cogifer Polska sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Przetarg na nadzór na linii E 30 Zabrze - Kraków

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dokonały wyboru firmy, która będzie sprawowała nadzór nad robotami budowlanymi na modernizowanym odcinku linii E 30 od Zabrza do Krakowa Głównego Towarowego. Niestety, z powodu wniesienia protestu przez jedną z firm uczestniczącą w przetargu nie można podpisać kontraktu.

W postępowaniu przetargowym na nadzór nad robotami budowlanymi na linii E 30 (odcinek Zabrze – Katowice – Kraków Główny Towarowy) wzięło udział aż 12 firm. Komisja Przetargowa PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybrała firmę, która będzie pełniła funkcję inżyniera kontraktu, a decyzję tę zatwierdził już zarząd PKP PLK. Najkorzystniejszą propozycję przedstawiła firma Kolmen z Lublina.

Niestety nie można wciąż podpisać umowy, gdyż jeden z uczestników przetargu – którego oferta została oceniona jako trzecia (jedynym kryterium wyboru była cena) – postanowił zgłosić protest do Krajowej Izby Odwoławczej.

– Krajowa Izba Odwoławcza będzie rozpatrywała wniosek 22 lutego. Jeśli będzie on bezzasadny, zostanie odrzucony, a my będziemy mogli podpisać umowę, prawdopodobnie w połowie marca br. Jeśli jednak Krajowa Izba Odwoławcza przyzna rację skarżącemu, procedury przetargowe wydłużą się – informuje Janusz Pluta, dyrektor projektu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Realizacja projektu POIiŚ 7.1-11.1 „Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków” polega na kompleksowej modernizacji wszystkich elementów infrastruktury kolejowej linii E 30, na odcinku Sosnowiec Jęzor – Jaworzno Szczakowa – Kraków Główny Towarowy (dotyczy linii kolejowych nr 134 i nr 133). Zakończenie realizacji robót planowane jest na czerwiec 2014 r. Projekt POIiŚ 7.1-11.1 jest realizowany w systemie „projektuj i buduj” w ramach czterech postępowań przetargowych dla następujących odcinków:

  • 1. Przetarg nr 1: Modernizacja odcinków: Sosnowiec Jęzor – Jaworzno Szczakowa (km 6,847-0,000 linii nr 134); Jaworzno Szczakowa – Trzebinia (km 15,810-29,110 linii nr 133),
  • 2. Przetarg nr 2: Modernizacja odcinka: Trzebinia – Krzeszowice (17,6 km linii nr 133);
  • 3. Przetarg nr 3: Modernizacja odcinka: Krzeszowice – Kraków Główny Towarowy (20,5 km linii nr 133);
  • 4. Przetarg nr 4: Sygnalizacja dla obszaru: LCS Jaworzno Szczakowa, LCS Trzebinia, LCS Kraków Mydlniki (6,9 km linii nr 134 oraz 51,8 km linii nr 133).

Oprócz czterech kontraktów na realizację robót budowlanych, a także toczącego się postępowania na nadzór nad robotami budowlanymi, w ramach projektu realizowane są też kontrakty na:

  • działania informująco-promujące (15.11.2010 r. została podpisana umowa z wykonawcą),
  • wykonanie budowy i przebudowy sieci i urządzeń stanowiących układ zasilania kolejowej trakcji elektrycznej przez PKP Energetyka S.A. (trwa procedura uzgodnienia treści porozumienia i umowy).

Celem modernizacji linii E 30 jest dostosowanie stacji i szlaków do warunków technicznych, wynikających z umów AGC i AGTC dla korytarzy transportowych, tj. do kursowania pociągów pasażerskich z taborem klasycznym z prędkością maksymalną 160 km/h i pociągów towarowych z prędkością maksymalną 120 km/h.

Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko” na lata 2007-2013.



Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 21.02.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.