PKP Intercity wybrało najkorzystniejsze oferty w przetargu nieograniczonym na wykonanie obsługi technicznej kolejnych lokomotyw serii EP/EU07 znajdujących się w zasobach taborowych przewoźnika. PKP Intercity za naprawy rewizyjne 45 lokomotyw zapłaci ponad 25 ml zł brutto. To kolejny przetarg na naprawy rewizyjne taboru trakcyjnego – w grudniu 2011 r. przewoźnik rozstrzygnął przetarg na naprawę 65 maszyn.
Postępowanie przetargowe na wykonanie obsługi technicznej lokomotyw serii EP/EU07 na czwartym poziomie utrzymania (napraw rewizyjnych) zostało podzielone na 7 zadań – w sumie naprawami zostanie objętych 45 lokomotyw. W każdym z 7 odrębnych zadań najniższą cenę brutto zaoferowały Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Oleśnicy i właśnie one do końca 2012 roku naprawią 45 lokomotyw elektrycznych 4E/303E (serii EU/EP07).
W 2012 roku PKP Intercity planuje naprawić w sumie 152 lokomotyw. Kontrakt, w wysokości ponad 51 ml zł brutto, na naprawy rewizyjne pierwszych 65 maszyn został podpisany jeszcze w grudniu 2011 roku. Pierwsze lokomotyw z grudniowego kontraktu wrócą do eksploatacji już w lutym br.
Obsługa techniczna na czwartym poziomie utrzymania (naprawy rewizyjne) lokomotyw polega na poddaniu pojazdów trakcyjnych przeglądowi i naprawie. Wymienianie są elementy i podzespoły, sprawdzane działanie instalacji i systemów wchodzących w ich skład. Średni czas jednej naprawy rewizyjnej lokomotywy to 35 dni roboczych.
PKP Intercity SA dysponuje 442 pojazdami trakcyjnymi, z czego 302 lokomotywy to lokomotywy serii EU/EP07.
Autor: (źródło: PKP Intercity, 13.02.2012)