baner
baner
baner
ENIKA Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Przetarg na naprawy rewizyjne lokomotyw PKP Intercity rozstrzygnięty

PKP Intercity wybrało najkorzystniejsze oferty w przetargu nieograniczonym na wykonanie obsługi technicznej 110 lokomotyw serii EP/EU07. Komisja przetargowa zdecydowała również, że 2 z 5 zadań przewidzianych w postępowaniu zostaną unieważnione. W sumie PKP Intercity za naprawy rewizyjne lokomotyw zapłaci ponad 51 ml zł brutto.

Postępowanie przetargowe na wykonanie obsługi technicznej lokomotyw serii EP/EU07 na czwartym poziomie utrzymania (napraw rewizyjnych) zostało podzielone na 5 odrębnych zadań, które obejmowały naprawy od 20 do 24 lokomotyw każde. Za obsługę techniczną 65 lokomotyw serii EP/EU07 w 2012 roku odpowiadać będą Zakład Naprawczy Lokomotyw Elektrycznych S.A., Zakład Naprawczy Taboru Kolejowego i Miejskiego Sp. z o.o. oraz Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz. W prowadzonym postępowaniu zaoferowały one najniższej ceny brutto.

Wartość ofert złożonych na wykonanie napraw ujętych w zadaniu nr 2 i 4 przewyższała kwotę, którą PKP Intercity zamierzało przeznaczyć na sfinansowanie tej części zamówienia. W związku z tym Spółka zdecydowała o unieważnieniu tej części przetargu. Przewoźnik już zapowiedział, że ponowne rozpisze przetarg na realizację obsługi dla 45 lokomotyw, które przypisane były do unieważnionych zadań. „Już w grudniu będziemy chcieli podpisać umowy z podmiotami, które złożyły najkorzystniejsze oferty, dzięki czemu jeszcze w tym roku pierwsze lokomotywy trafią do zakładów naprawczych” – powiedział Janusz Malinowski, Prezes Zarządu PKP Intercity SA.

W ramach obsługi technicznej na czwartym poziomie utrzymania (napraw rewizyjnych) lokomotywy typu 4E/303E (serii EU/EP07) należące do PKP Intercity zostaną podane przeglądowi i naprawie. Wymienione zostaną elementy i podzespoły, sprawdzone zostanie działanie wszystkich instalacji i systemów wchodzących w ich skład. W sumie każda z lokomotyw spędzi u wykonawcy napraw ok. 35 dni na przestrzeni 12 najbliższych miesięcy. Obecnie PKP Intercity SA dysponuje 475 pojazdami trakcyjnymi, z czego 308 lokomotyw to lokomotywy serii EU/EP07. Do prowadzenia 391 pociągów w rozkładzie na sezon 2011/2012 przewoźnik zaplanował eksploatację 229 pojazdów trakcyjnych, przy zachowaniu ponad 10% rezerwy.


Autor: (źródło: PKP S.A., 14.12.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.