PKP Intercity wybrało najkorzystniejsze oferty w przetargu nieograniczonym na wykonanie obsługi technicznej 110 lokomotyw serii EP/EU07. Komisja przetargowa zdecydowała również, że 2 z 5 zadań przewidzianych w postępowaniu zostaną unieważnione. W sumie PKP Intercity za naprawy rewizyjne lokomotyw zapłaci ponad 51 ml zł brutto.
Postępowanie przetargowe na wykonanie obsługi technicznej lokomotyw serii EP/EU07 na czwartym poziomie utrzymania (napraw rewizyjnych) zostało podzielone na 5 odrębnych zadań, które obejmowały naprawy od 20 do 24 lokomotyw każde. Za obsługę techniczną 65 lokomotyw serii EP/EU07 w 2012 roku odpowiadać będą Zakład Naprawczy Lokomotyw Elektrycznych S.A., Zakład Naprawczy Taboru Kolejowego i Miejskiego Sp. z o.o. oraz Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz. W prowadzonym postępowaniu zaoferowały one najniższej ceny brutto.
Wartość ofert złożonych na wykonanie napraw ujętych w zadaniu nr 2 i 4 przewyższała kwotę, którą PKP Intercity zamierzało przeznaczyć na sfinansowanie tej części zamówienia. W związku z tym Spółka zdecydowała o unieważnieniu tej części przetargu. Przewoźnik już zapowiedział, że ponowne rozpisze przetarg na realizację obsługi dla 45 lokomotyw, które przypisane były do unieważnionych zadań. „Już w grudniu będziemy chcieli podpisać umowy z podmiotami, które złożyły najkorzystniejsze oferty, dzięki czemu jeszcze w tym roku pierwsze lokomotywy trafią do zakładów naprawczych” – powiedział Janusz Malinowski, Prezes Zarządu PKP Intercity SA.
W ramach obsługi technicznej na czwartym poziomie utrzymania (napraw rewizyjnych) lokomotywy typu 4E/303E (serii EU/EP07) należące do PKP Intercity zostaną podane przeglądowi i naprawie. Wymienione zostaną elementy i podzespoły, sprawdzone zostanie działanie wszystkich instalacji i systemów wchodzących w ich skład. W sumie każda z lokomotyw spędzi u wykonawcy napraw ok. 35 dni na przestrzeni 12 najbliższych miesięcy. Obecnie PKP Intercity SA dysponuje 475 pojazdami trakcyjnymi, z czego 308 lokomotyw to lokomotywy serii EU/EP07. Do prowadzenia 391 pociągów w rozkładzie na sezon 2011/2012 przewoźnik zaplanował eksploatację 229 pojazdów trakcyjnych, przy zachowaniu ponad 10% rezerwy.
Autor: (źródło: PKP S.A., 14.12.2011)