PKP Intercity wybrało najkorzystniejszą ofertę, w przetargu nieograniczonym na zrealizowanie napraw okresowych (na 4-tym poziomie utrzymania - naprawy rewizyjne) 34 lokomotyw serii EU/EP 07 należących do spółki.
Naprawy wykonają Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Oleśnicy S.A. (23 lokomotywy) oraz Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA Holding (11 lokomotyw). W sumie przewoźnik za naprawy rewizyjne 34 lokomotyw zapłaci 16 142 774,60 złotych brutto.
Przedmiotem postępowania przetargowego była naprawa okresowa lokomotyw serii EU/EP 07 na czwartym poziomie utrzymania - naprawy rewizyjne. Naprawy takie wykonywane są cyklicznie, zgodnie z Dokumentacją Systemu Utrzymania dla tej serii lokomotyw. Zakres czwartego poziomu utrzymania (napraw rewizyjnych) lokomotyw określa załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 października 2005 roku.
W ramach naprawy okresowej wszystkie lokomotywy zostaną pomalowane w niebiesko-szare barwy przewoźnika. Kryterium, jakim zgodnie z założeniami przetargu kierowało się PKP Intercity SA była cena brutto - koszt naprawy rewizyjnej 34 lokomotyw wyniesie 16 142 774,60 złotych brutto.
Zwycięskie firmy mają 6 miesięcy na zrealizowanie kontraktu. W przetargu wzięło udział czterech oferentów.
Obecnie PKP Intercity SA posiada 325 lokomotyw serii EU/EP07. Zaliczane są do normalnotorowych uniwersalnych / pasażerskich lokomotyw elektrycznych produkowanych w Polsce w latach 1965 - 1992. Pierwsze lokomotywy EU07 powstawały na licencji angielskich lokomotyw, oznaczonych w Polsce jako EU06.
Autor: (źródło: PKP S.A., 05.04.2011)