baner
baner
baner
SaZ s.r.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Przetarg na zakup 25 wagonów dla PKP Intercity – otwarcie ofert

PKP Intercity otworzyło oferty na zakup 25 nowych wagonów pasażerskich, które w przyszłości będą obsługiwać trasę Wrocław – Poznań – Bydgoszcz – Gdynia. W przetargu została złożona jedna oferta.

Ofertę na wyprodukowanie 25 wagonów konwencjonalnych złożyła firma H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych. Poznański producent oszacował wartość oferty na 175 029 000,00 zł brutto, przy czym termin gwarancji i rękojmi określił na 5 lat.

Przewoźnik ogłaszając przetarg wskazał , że przy wyborze najkorzystniejszej oferty będzie kierował się kryterium ceny oraz gwarancji. PKP Intercity przeznaczyło na sfinansowanie zamówienia kwotę 188 905 253,66 zł brutto. PKP Intercity planuje sfinansowanie projektu zakupu w 50% ze środków Unii Europejskiej, z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Przedmiotem toczącego się postępowania przetargowego jest projekt inwestycyjny polegający na zakupie przez PKP Intercity S.A. nowoczesnego taboru kolejowego, który będzie przeznaczony do realizacji kolejowych przewozów pasażerskich na trasie Wrocław – Poznań – Bydgoszcz – Gdynia. Projekt, zakłada zakup 25 fabrycznie nowych, pasażerskich wagonów kolejowych, w tym: 4 wagonów bezprzedziałowych klasy pierwszej, 9 bezprzedziałowych wagonów klasy drugiej ( każdy z miejscami na przewóz 8 rowerów), 4 przedziałowych wagonów klasy pierwszej oraz 8 przedziałowych wagonów klasy drugiej przystosowanych do obsługi osób niepełnosprawnych. Przewoźnik wymaga aby wszystkie wagony były przystosowane do prędkości nie mniejszej niż 160 km/h.

Obecnie PKP Intercity prowadzi cztery istotne programy modernizacji i zakupu taboru - pociągów oraz wagonów. Ich wartość wynosi 580 mln Euro (ok. 2,5 mld złotych). Wszystkie programy są współfinansowane ze środków UE.

W 2011 roku spółka wykonała naprawy rewizyjne 890 wagonów oraz 59 lokomotyw, w sumie za kwotę ponad 160 mln zł. W 2012 roku PKP Intercity zaplanowało naprawy rewizyjne ponad 1000 wagonów i 150 lokomotyw. Strategia taborowa do 2014/15 roku zakłada, że docelowo przewoźnik dysponować będzie: 1700 wagonami, 300 wagonami specjalizowanymi, 200 lokomotywami do 120 km/h, 50 lokomotywami manewrowymi, 70 lokomotywami 160/200 km/h, 20 składami zespołowymi HS RST oraz 30 wagonami piętrowymi.


Autor: (źródło: PKP Intercity, 12.06.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.