baner
baner
baner
Stadler Polska Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie trasy tramwajowej w Warszawie

Spółka Tramwaje Warszawskie ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie trasy tramwajowej w ciągu ul. Powstańców Śląskich (odc. ul. Górczewska - ul. Radiowa). Planujemy, że prace budowlane rozpoczną się wiosną przyszłego roku a zakończą do 2011 roku. Szacunkowa wartość zamówienia to ok. 44 mln zł.

Będzie to pierwsza od pięciu lat budowa nowej trasy tramwajowej w Warszawie. W ramach zamówienia Wykonawca zaprojektuje i wybuduje trasę tramwajową wraz infrastruktura towarzyszącą w ciągu ul. Powstańców Śląskich od skrzyżowania z ul. Radiową do skrzyżowania z ul. Górczewską. W ramach zamówienia zostanie także zmodernizowana podstacja trakcyjna „Powstańców Śląskich”, oraz wybudowany zostanie układ kablowy dla zasilania nowego odcinka trasy tramwajowej. Przebudowany zostanie także układ drogowy, w tym sygnalizacja świetlna, która umożliwi przydzielanie priorytetu dla tramwajów.

W ramach zamówienia wybudowanych zostanie ok. 3800 mtp (metrów toru pojedynczego; a więc 3,8 km torów;1,9 km trasy tramwajowej) nowych torów i przebudujemy ok. 500 mtp torów. Wybudujemy dwa węzły rozjazdowe tzw. trójkąty (3 relacje skrętne) Górczewska / Powstańców Śląskich i Radiowa / Powstańców Śląskich. Na najsilniej obciążonych wlotach ruch tramwajów usprawnią wydzielone tory dla każdej relacji tak, by składy się wzajemnie nie blokowały.

Zbudowanych będzie także 10 przystanków (3 zespoły przystankowe Bemowo – Ratusz, Radiowa, Kazubów, Dywizjonu 303). Będą one wyłożone posadzką z jasnego, przeciwpoślizgowego granitu. Będzie to standard porównywalny z trasą tramwajową W-Z. Na każdym przystanku (będą one bardzo długie - 66 m) będą się mieściły dwa tramwaje nowego typu 120 Na „Swing”. Przystanki położone w węzłach zlokalizowane będą „na wylocie”, aby tramwaje jadące w jednym kierunku z różnych zatrzymywały się przy jednym peronie. Perony będą dodatkowo doświetlone i wyposażone w wiaty oraz wygrodzenia chroniące oczekujących pasażerów przed ochlapaniem.

Dodatkowo przebudowana zostanie istniejąca i zbudowana nowa jezdnia wzdłuż ul. Powstańców Śląskich na odcinku od wiaduktu nad trasą S8 do ul. Radiowej. Obok jezdni powstanie także ścieżka rowerowa i chodnik.

Dzięki budowie tej trasy tramwajowej mieszkańcy Bemowa nie będą się musieli przesiadać się do autobusów aby przejechać z północy na południe swojej dzielnicy szybkim tramwajem. Dodatkowo, możliwe będzie zapewnienie połączeń tramwajami z sąsiednimi dzielnicami –z Bielanami i zachodnim Żoliborzem dla mieszkańców Jelonek oraz z południową częścią Woli i Mokotowem dla mieszkańców Bemowa. Mieszkańcy Boernerowa zyskają możliwość wygodnej przesiadki na skrzyżowaniu nowej trasy z trasą „dwudziestki”.


Autor: (źródło: Tramwaje Warszawskie, 30.08.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.