baner
baner
baner
TRACK TEC S.A.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Przetargi na remonty lubuskich torów

Oddział Regionalny PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Szczecinie będzie realizował dwa przedsięwzięcia dofinansowane w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego dotyczące modernizacji linii kolejowych w Lubuskiem. Suma dofinansowania to ponad 38,5 mln zł. Natomiast całkowity koszt projektów to blisko 78,5 mln zł.

Remont odcinka Kostrzyn - Krzyż

15.02.2010 r. odbył się przetarg dotyczący postępowania pn. „Zaprojektowanie i wykonanie robót  budowlanych  dla zadania:„ Modernizacja Regionalnej linii kolejowej 203 Tczew – Kostrzyn nad odcinku Krzyż – Kostrzyn (od km 297,000 do km 343,453)”. Inwestycja otrzyma ponad 21,7 mln zł dofinansowania z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót  budowlanych  objętych zadaniem – modernizacja  istniejącej nawierzchni kolejowej, podtorza i odwodnienia oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacyjnych, obiektów inżynieryjnych, urządzeń elektroenergetycznych,  a także prace związane z ochroną środowiska.

Jakie będą efekty prac?

Po wykonaniu tego zadania uzyskane zostaną następujące efekty eksploatacyjne:

  • Podniesienie prędkości rozkładowej dla szynobusów do 120 km/h.
  • Skrócenie czasu jazdy na całym odcinku linii (od Gorzowa Wlkp. przez Kostrzyn do granicy państwa) do 35 minut.
  • Zmodernizowanie linii 203 wraz z poprawą stanu infrastruktury kolejowej.
  • Likwidacja istniejących ograniczeń prędkości w następujących miejscach:
  •  

- km 311,091,

- km 329,585,

- km 332,596,

- km 339,243  ÷ 339,700 tor nr 1

- km 297,114  ÷ 297,910 tor nr 2            

- km 341,465 ÷ 341,480 tor nr 1             

- km 302,780 ÷ 302,800 tor nr 2             

  • Podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu.
  • Możliwość zwiększenia częstotliwości kursowania pociągów.
  • Obniżenie kosztów kolejowych usług transportowych oraz racjonalizacja użytkowania infrastruktury kolejowej.
  • Podniesienie efektywności użytkowania linii kolejowej.
  • Eliminacja barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych.
  •  

Termin realizacji zamówienia przewidziany jest do dnia 31.12.2011 r.

Remont odcinka Zbąszynek – Gorzów

18.02.2010 r., o godz. 11.00 w siedzibie Zamawiającego w Szczecinie przy ul. Korzeniowskiego 1 odbędzie się otwarcie ofert w postępowaniu „Modernizacja linii kolejowej nr 367 Zbąszynek – Gorzów Wlkp.”. Inwestycja otrzyma blisko 17 mln zł dofinansowania z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Celem przedsięwzięcia jest opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych na modernizowanym odcinku linii.

Spodziewane efekty

  • Podniesienie prędkości rozkładowej dla szynobusów do 100 km/h.
  • Skrócenie czasu jazdy na całej długości linii o 16 minut.
  • Zmodernizowanie linii 367 wraz z poprawą złego stanu infrastruktury kolejowej.
  • Likwidacja istniejących ograniczeń prędkości.
  • Możliwość zwiększenia częstotliwości kursowania pociągów.
  • Poprawa bezpieczeństwa prowadzenia ruchu kolejowego.
  • Podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu.
  • Obniżenie kosztów kolejowych usług transportowych oraz racjonalizacja użytkowania infrastruktury kolejowej.
  • Podniesienie efektywności użytkowania linii kolejowej.
  •  

Termin realizacji zamówienia przewidziany jest do dnia 31.12.2011 r.


Autor: (źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, 16.02.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.