baner
baner
baner
Bosch Rexroth Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Przewozy Regionalne nie będą na razie sprzedane

Największa kolejowa spółka pasażerska, czyli Przewozy Regionalne, nie będą na razie sprzedane. Koncepcję, którą wysunęło województwo mazowieckie, poparła tylko jedna trzecia udziałowców. - Za była tylko jedna trzecia wspólników - informuje Wojciech Siporski, przedstawiciel województwa świętokrzyskiego w zgromadzeniu właścicieli.

Gazeta Wyborcza informuje, iż nie było dużej dyskusji na ten temat. Opinie były podzielone, a część właścicieli w ogóle wstrzymała od głosu podczas głosowania, bo decyzja poszczególnych samorządów musi być poparta wcześniejszą uchwałą intencyjną poszczególnych sejmików. - W przypadku naszego sejmiku też nie było takiej uchwały i dyskusji. Wstrzymałem się od głosu - przyznaje Wojciech Siporski.

Reprezentanci woj. mazowieckiego argumentowali, że sprzedaż PR jest najlepszym rozwiązaniem, bo spółce może grozić upadłość, a samorządy mają różne pomysły na jej funkcjonowanie. - W porównaniu z innymi samorządami mamy większe doświadczenie, jeżeli chodzi o organizację przewozów. Koleje Mazowieckie dobrze sobie radzą, ale wiemy, ile trzeba było wpompować w doprowadzenie ich do takiego stanu. Samorządy nie mają takich środków dla całych Przewozów Regionalnych - tłumaczył przed głosowaniem Piotr Szprendałowicz, członek zarządu województwa mazowieckiego.

- Nie jestem zaskoczony takim wynikiem. Samorządom raczej chodziło o sondaż nastrojów i wywołanie dyskusji. Bo samym Przewozom Regionalnym jeszcze wiele brakuje, żeby stać się atrakcyjnym towarem - mówi Marcin Kamola z Zespołu Doradców Gospodarczych "Tor". - Ich niepokryta strata z lat ubiegłych to 360 mln zł, a zadłużenie wobec innych spółek, m.in. Polskich Linii Kolejowych czy PKP SA np. za korzystanie z kas kolejowych, to ok. 300 mln zł.


Autor: (źródło: Marcin Sztandera, Gazeta Wyborcza, 25.06.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.