baner
baner
baner
Enviro-Chemia Polska Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Przewozy Regionalne reklamują żubra

O maja pociąg ma się zmienić w pędzącą reklamę piwa. Kursować w ten sposób ma co najmniej do końca roku, w każdy piątek i niedzielę. Informacja o nowym połączeniu zamieszczona będzie na rozkładach oraz w ulotkach rozdawanych przy kasach na ośmiu stacjach: w Białymstoku, Suwałkach, Sokółce, Kuźnicy Białostockiej, Grajewie, Mońkach, Łapach i Szepietowie. W samym pociągu jednak piwa kupić nie będzie można, ponieważ alkohol może być sprzedawany wyłącznie w pociągach na trasach międzynarodowych.

Żubr jest pociągiem Inter Regio zarządzanym przez samorządową spółkę Przewozy Regionalne, która dostarcza połączeń głównie na regionalnych trasach. PR konkurują z PKP Intercity o klientów przystępniejsza ceną kosztem komfortu jazdy.

Tomasz Oraczewski dyrektor handlowy Przewozów Regionalnych mówi otwarcie, że firma chce zarabiać, jeśli jest taka możliwość, na sprzedaży powierzchni reklamowej. - Jest zainteresowanie i prowadzimy już kolejne rozmowy. Zobaczymy, jak działa pociąg Warszawa - Białystok i w przyszłości dla pociągów typu Inter Regio wypracujemy jeden standard, z cennikiem reklamowym. Chcemy, by zachowały swój charakter – mówi Oraczewski, zapewniając jednocześnie, że pociągi nie będą doszczętnie oklejone reklamami. Przewozy Regionalne nie zdradzają, ile pieniędzy zapłacił przewoźnikowi browar.

Nie jest to dziewiczy przypadek kontaktu kolei z reklamą. W 2008 r. między Krakowem, Warszawą i Gdynią kursował wagon SpokoLoko 36,6. Jego pasażerowie mogli korzystać z gier wideo, oglądając filmy i czytając komiksy. Był sposób Polkomtelu na promocję swojej marki telefonii komórkowej 36,6.

Na tej samej trasie kursował także, w 2003 r., sponsorowany przez koncern Coca-Cola pociąg imprezowy. W pięciu wagonach didżeje grali pięć różnych rodzajów muzyki, jednak bilety do nich można było zdobyć jedynie w konkursach.

Tym razem pociąg z reklamą wszedł do regularnego rozkładu jazdy po raz pierwszy. - Ciągle szukamy sposobów na ciekawą i niestandardową reklamę naszych produktów. W przypadku Żubra zależy nam szczególnie na podkreśleniu jego związku z Podlasiem, z którego marka się wywodzi. Wykorzystaliśmy, więc doskonałą okazję, która pozwoli nam powiązać oba cele - informuje Maciej Partyka z Kompanii Piwowarskiej produkującej piwo Żubr.

Kolejarze podkreślają, że reklama piwa na pociągu kursującym na trasie Warszawa - Białystok to zbieg okoliczności. - Nie przewidujemy zmian w nazwach pociągów, by odpowiadały markom produktów, choć oczywiście mogą wystąpić inne zbiegi nazewnictwa - informuje Moraczewski. W rozkładach PKP można znaleźć takie pociągi, jak "Piast" czy "Mieszko" (uruchamiane przez PKP Intercity). Także one z powodzeniem mogłyby reklamować odpowiadające im marki piwa, gdyby producenci piwa albo farby chcieli za to płacić.

Reklamodawcy się cieszą bo pociągi przyciągają uwagę. Pociąg Żubr ma 200 miejsc, czyli z reklamą tej marki piwa zetknie się co najmniej kilkaset osób. Zauważą ją także osoby znajdujące się na stacjach.


Autor: (źródło: Vadim Makarenko, Leszek Baj, Gazeta Wyborcza, 25.04.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.