baner
baner
baner
ALFA POLAND Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Przygotowania Dworca Tymczasowego we Wrocławiu

Polskie Koleje Państwowe poinformowały, iż podczas prac modernizacyjnych dworca Wrocław Główny obsługa pasażerów zostanie przeniesiona do budynku magazynu ekspedycji kolejowej przy ulicy Suchej. Obiekt ten zaadoptowany będzie na Dworzec Tymczasowy.

W budynku są dwie kondygnacje, z których każda ma około 500 mkw. powierzchni. Parter budynku zostanie przeznaczony na obsługę pasażerów z dworca. Na tej kondygnacji będzie znajdowało się dziewiętnaście kas biletowych (11 kas PKP Intercity i 7 kas PKP Przewozy Regionalne), holl dworca z ławkami dla podróżnych, ogólnodostępne toalety, a także zaplecze niezbędne dla obsługi kas biletowych. Oprócz tego w hollu dworca znajdą się bankomaty, punkty z Internetem, punkt informacji pasażerskiej, a także system informacji wizualnej.

Na drugą kondygnację budynku przy Suchej będzie można dostać się schodami, bądź windą przystosowaną do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na piętrze zlokalizowano posterunek policji (poczekalnia, biura, zaplecze socjalne), a także przestrzeń biurową. Do Dworca Tymczasowego będzie można się dostać za pomocą trzech ogólnodostępnych wejść.

W związku z tym, że budynek przy Suchej ma spełniać rolę Dworca Tymczasowego niezbędne jest przystosowanie go do nowych funkcji. W ramach prac adaptacyjnych zostaną między innymi odremontowane i ocieplone ściany obiektu, odtworzony świetlik, uruchomiona winda. Oprócz tego zmieni się zagospodarowanie przestrzeni wewnątrz budynku. Obiekt zostanie również dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Przy Dworcu Tymczasowym w tzw. galerii kontenerowej miejsce znajdą również handlowcy. Będzie się ona mieścić na rampie przylegającej do budynku Dworca Tymczasowego. Na galerię składają się czterdzieści dwa kontenery wraz z zadaszeniem. Oprócz punktów handlowych (mała gastronomia, saloniki prasowe, usługi), znajdzie się tu pięć kontenerów, w których będą umieszczone toalety dla pasażerów.

Kontenery będą podłączone do sieci elektrycznej i kanalizacyjno-wodociągowej. Pawilony mają być wykonane ze stali, ocieplane, z grzejnikami w środku i możliwością zainstalowania klimatyzacji.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 13.11.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.