baner
baner
baner
PLASTWIL Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.j.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Przyszłość gorzowskiej komunikacji

Jak wygląda sprawa tych tramwajów, które mamy sprowadzić z Niemiec?

 

Roman Maksymiak: My się zdecydowaliśmy co do typu. Tramwaje tego typu sprowadził Gdańsk z Dortmundu. I my również jesteśmy takimi zainteresowani. One są zbieżne z tym tramwajem, który mieliśmy jeżeli chodzi o konstrukcję. Są to jednak wozy dłuższe, a zależy nam na poprawie warunków podróżowania, by większość podróżnych, a jest wśród nich wiele osób starszych, korzystała z miejsc siedzących. Tak, by stojących było jak najmniej.

Chcemy również, aby te tramwaje zostały poddane takiej modernizacji, która zapewni niskie wejście do nich, z poziomu peronu, bądź z koniecznością pokonania jednego tylko stopnia.

(...) Na dzisiaj 20-letnie tramwaje poddajemy modernizacji. Proszę mi wierzyć, te tramwaje już mają układy tranzystorowe, tyrystorowe. Na warunki polskie są nowoczesne. Jeżeli dodamy niskie podłogi, to uzyskamy wszystko, co chcemy. I będziemy mieli wymienione wszystkie tramwaje za półtora tramwaju nowego. To jest rozwiązanie efektywne. Natomiast jeżeli chcielibyśmy być efektowni, to byśmy kupili jeden tramwaj i próbowali nim jeździć po starych torowiskach. Tak czyniono w innych miastach i nie dało się wszędzie nimi jechać, bo nie przystawały do nawierzchni.

 

Czyli mogłoby się okazać, że są zbytnio naładowane elektroniką, żeby poradzić sobie na naszych trasach?

 

To jest jedno. Poza tym proszę zauważyć, że jaką politykę prowadzimy. Na dzisiaj mamy wszystkie wozy autobusowe niskopodłogowe, kupując używane. Nie mamy wozów dwudziestoparoletnich. Najstarsze są 11-letnie. Jak była kontrola Inspekcji Transportu Drogowego, to zatrzymano nam trzy pojazdy, zaś w porównywalnych miastach zatrzymują 20-30 pojazdów.

 

Tak było choćby w Zielonej Górze.

 

5 procent to był najlepszy wynik w kraju. Mieszkańcy na dzisiaj korzystają z Solarisów, które mają 9 lat, takich które mają trzy lata i z MAN-ów, które mają lat 10. I nie widzą różnic. Wszystkie elementy w zakresie niskiej podłogi , wygody podróżowania, elektroniki, informacji pasażerskiej i monitoringu są spełnione w tych pojazdach. Przyjęliśmy taką zasadę : Nie szukamy krawata, jeżeli mamy dziurawe buty. Najpierw musimy mieć dobre obuwie, a krawata poszukamy za kilka lat.

Zmierzam do tego, że ten etap przejściowy jest bardzo dobry. Jeżeli za 12 milionów wymienimy cały tabor, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby za 10 lat podjąć decyzję o zakupie nowych pojazdów. O ile będzie miasto stać. Ale na dzisiaj wolałbym, nawet z pozycji MZK, żeby wydać 12 milionów i wymienić cały tabor tramwajowy na używany, a przeznaczyć 180 milionów na drogi, niż kupić nowe tramwaje i jeździć nimi po drogach, które przecież wymagają olbrzymich nakładów.

 

Kilka lat temu prezydent proponował zamknięcie linii tramwajowej na Piaski. Tak się nie stało. Czy to dobrze, czy niedobrze to już inna rzecz. A czy są szanse, tak jak kiedyś to planowano, żeby pociągnąć linię tramwajową na Górczyn?

Jeżeli mówimy o rozwoju transportu publicznego, to jedyną alternatywą jest tramwaj na Górczynie. Na dzisiaj on jedzie obrzeżem. Zakłady, które tam są na trasie: Stilon, Stolbud, Silwana kiedyś istniały, a dzisiaj już ich praktycznie nie ma. Poza tym jaka tam jest strefa mieszkaniowa? Też jej nie ma. W tej sytuacji należałoby z konieczności wjechać przez park Kopernika i jechać osią osiedla. To by w znaczącej mierze usprawniło ruch. Pas techniczny dla tramwajów jest pozostawiony, wynieślibyśmy się z osiedla ze swoimi autobusami. (...)Natomiast nie umiem odpowiedzieć, kiedy to jest możliwe.


Autor: (źródło: gorzow24.pl 06.04.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.