baner
baner
baner
RFWW RAWAG Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Punktualność przewozów kolejowych w ii kwartale 2012 roku

W II kwartale 2012 roku punktualność kolejowych przewozów pasażerskich kształtowała się na poziomie 93,28%. W porównaniu do I kwartału bieżącego roku stanowiło to spadek o 0,8%. W analizowanym okresie przewoźnicy uruchomili łącznie 383,7 tys. tras, z czego 83 tys. (21,6%) stanowiły pociągi opóźnione na przybyciu. Średni czas opóźnień, z włączeniem opóźnień do 5 minut, nieznacznie wzrósł i wyniósł 8 minut i 28 sekund. O około 33% spadła liczba pociągów opóźnionych do 5 minut. Opóźnione od 5 do 60 minut stanowiły 29,5% (24,5 tys.), od 1 do 2 godzin - 1,2% (1 tys.) oraz powyżej 2 godzin - 0,37% (311).

Poziom punktualności w Polsce kształtował się na podobnym poziomie jak np. w Wielkiej Brytanii, gdzie w czerwcu 2012 roku wyniósł około 92,9%. Do wyliczenia powyższego wskaźnika brytyjski zarządca infrastruktury Network Rail przyjmował większą tolerancję opóźnień pociągów, w tym w komunikacji regionalnej - przekraczających 5 minut, w komunikacji dalekobieżnej - 10 minut.

Punktualność przewozów pasażerskich w 2012 roku – szczegółowe wyniki (link).

Punktualność pociągów towarowych w II kwartale 2012 roku wyniosła 49,38% (spadek o 2,37% w porównaniu do I kwartału 2012 roku). Oznacza to, że ponad połowa pociągów uruchomionych przez przewoźników nie dotarła punktualnie do stacji docelowej. Średni czas opóźnień wyniósł 298 minut, w tym 301 minut (pociągi w komunikacji krajowej) i 255 minut (w komunikacji międzynarodowej).

Największy odsetek stanowiły pociągi opóźnione powyżej 2 godzin (60,9%). Pociągi opóźnione do 30 minut stanowiły 13% (9,1 tys.), od 30 do 60 minut - 9,9% (6,9 tys.) oraz od 1 do 2 godzin - 16,2% (11,4 tys.).

Punktualność przewozów towarowych w 2012 roku – szczegółowe wyniki (link).

Do analizy wskaźnika punktualności przewozów pasażerskich przyjęto pociągi, które dotarły do stacji docelowej z opóźnieniem przekraczającym 5 minut (w przewozach towarowych uwzględniono wszystkie pociągi opóźnione). Wskaźnik punktualności na przybyciu jest ilorazem liczby pociągów, które dotarły do stacji docelowej o czasie (w tym opóźnionych do 5 minut) i liczby wszystkich uruchomionych przez przewoźników kolejowych.

Więcej:
http://www.utk.gov.pl/portal/pl/64/1864/PUNKTUALNOSC_PRZEWOZOW_KOLEJOWYCH_W_II_KWARTALE_2012_ROKU.html


Autor: (źródło: UTK, 02.08.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.