baner
baner
baner
HELUKABEL Polska Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Puszczykówko - modernizacja ruszyła

28 lipca rozpoczęły się prace na dworcu PKP w Puszczykówku. Do trzeciego sierpnia firmy remontowo-budowlane mogą składać oferty na remont dworca PKP w Kole.

Roboty na dworcu w Puszczykówku rozpoczęły się od ogrodzenia terenu na tyłach budynku. 29 lipca rozpocznęły się prace polegające odkryciu cegieł i belek w ścianach, zrobieniu wykopu przy fundamentach.

- Przygotujemy w ten sposób dworzec pod oględziny konserwatora zabytków – mówi Roman Bugzel z firmy Zakład Budowlano-Sztukatorski, Konserwacja Zabytków, Marian Komaniecki, wykonującej prace modernizacyjne - Po zeskrobaniu starych farb, odkryciu fundamentów będzie można ocenić stan materiałów z których zbudowany jest dworzec. Pod okiem konserwator zabytków zadecydujemy wówczas, które elementy należy wymienić całkowicie, a które można odrestaurować.

Remont nie powinien przeszkadzać podróżnym. W trakcie prac przy elewacji budynku od strony peronów, konieczne będzie postawione postawienie tymczasowego ogrodzenia. Zostanie ono ustawione tak, że podróżni będą mogli bez przeszkód korzystać z peronu. Jedynym utrudnieniem będzie brak możliwości schronienia się przed deszczem pod drewnianą wiatą.

Oferty na wykonanie robót budowlano-montażowych przy modernizacji dworca w Kole składać można do godziny 8.00. O godzinie 8.30 nastąpi otwarcie ofert. Po sprawdzeniu ofert pod względem zgodności ze specyfikacją przetargową, wybrana zostanie najkorzystniejsza cenowo oferta. Prace budowlane rozpoczną się niezwłocznie po uzyskaniu pozwolenia na budowę natomiast zakończą się w 2011 r.

Puszczykówko – dworzec na majówki

Drewniano-ceglany, zabytkowy dworzec Puszczykówko wybudowany został w 1911 roku. Położony w centrum Puszczykowa, na skraju Wielkopolskiego Parku Narodowego, od początku swego istnienia był dla mieszkańców Poznania popularnym miejscem kolejowych wypadów za miasto. Tutaj zatrzymywały się sobotnio-niedzielne pociągi wycieczkowe wyruszające z poznańskiego Dworca Letniego, dowożące Poznaniaków na „majówki”, ”czerwcówki” „lipcówki”…

Modernizacja dworca obejmie: częściową wymianę konstrukcji dachowej, nowy dach budynku dworca i wiaty, renowację elewacji zewnętrznej budynku i wiaty, wymianę instalacji i stolarki okiennej, przebudowę pomieszczeń wewnętrznych oraz dojścia do dworca.

  • Wartość inwestycji: 1 mln. złotych
  • Termin zakończenia remontu: IV kwartał 2010 r.

Koło - dworzec bez granic

Oddany do użytku w 1928 roku jest jednym z nielicznych, zachowanych do naszych czasów, zabytkowych budynków dworcowych wybudowanych po pierwszej wojnie światowej na trasie z Poznania do Warszawy. Powstanie dworca w Kole było symbolem zacierania się granic pomiędzy ziemiami dawnych zaborów pruskiego i rosyjskiego. Oddana do użytku w 1922 roku linia kolejowa z Kut-na do Strzałkowa, przy której stanął kolski dworzec, urzeczywistniła to, co niemożliwe było w okresie zaborów – połączyła najkrótszą drogą Poznań z Warszawą.

Dzięki remontowi dworzec odzyska swój dawny blask.

Modernizacja dworca obejmie m.in.: częściową wymianę konstrukcji dachowej, wykonanie elewacji zew. budynku dworca, wymianę instalacji i stolarki okiennej/drzwiowej, wykonanie nowej posadzki wewnętrznej holu dworca, wymianę rynien i rur spustowych, przemurowanie kominów, budowę małej architektury wokół dworca.

  • Wartość inwestycji: 4 mln. złotych
  • Termin zakończenia remontu: 2011 r.

Program rewitalizacji dworców kolejowych

Polskie Koleje Państwowe prowadzą wielki program rewitalizacji dworców kolejowych. Jest to największa modernizacja dworców od 20 lat!

Do 2012 roku w rewitalizację dworców zostanie zainwestowane ponad 980 mln złotych. Modernizacje dworców finansowane są z funduszy Unii Europejskiej (547 mln złotych), budżetu Państwa (434 mln złotych) oraz funduszy własnych PKP S.A. (102 mln złotych). Przez dwa lata (2008-2009) przygotowano niezbędną dokumentację, pozwolenia administracyjne, uzgodnienia z samorządami oraz finansowanie projektów.

PKP S.A. współpracuje także z dużymi firmami developerskimi, które są współinwestorami przebudowy dworców w Katowicach, Poznaniu oraz Warszawie (Warszawa Zachodnia). Wartość przygotowywanych wspólnie inwestycji z developerami wynosi ponad 1,5 mld złotych.

Wyremontowane i zmodernizowane dworce będą bardziej funkcjonalne, wyposażone w nowe rozwiązania stosowane w przestrzeniach publicznych, bezpieczniejsze dzięki nowoczesnemu systemowi monitoringu i przystosowane do potrzeb osób mających trudności w sprawnym poruszaniu się.

Tworzona nowa marka – Dworzec Polski – stanie się prawdziwą przystanią w podróży. Zapewni podróżnemu maksimum komfortu i poczucia bezpieczeństwa, pełny dostęp do informacji i oferty przewoźników oraz możliwość atrakcyjnego spędzenia czasu wolnego przed i po podróży. Dworzec Polski będzie przyjazny podróżnemu, służący informacją, komfortowy, bezpieczny, nowocześnie zarządzany, zintegrowany z systemem transportu publicznego, ale też silnie powiązany z przestrzenią miasta.

Obiekty pod marką Dworzec Polski, będą nowoczesnymi węzłami komunikacyjnymi łączącymi różne środki transportu z parkingami, dodatkowymi usługami komercyjnymi, rozrywkowymi, biurowymi, ale też hotelowymi i gastronomicznymi. W obiektach Dworca Polskiego znajdzie dla siebie miejsce biblioteka, klub pracy twórczej, galeria artystyczna, klub muzyczny, ale też kina i teatry.


Autor: (źródło: PKP S.A., 29.07.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.