baner
baner
baner
DOLNOŚLĄSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO NAPRAW INFRASTRUKTURY KOMUNIKACYJNEJ DOLKOM Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

RAFAMET wraca na chiński rynek kolejowy

Jak informuje RAFAMET, Fabryka Obrabiarek z Kuźni Raciborskiej, spółka po kilkunastu latach nieobecności planuje powrót na chiński rynek kolejowy. Chińska Organizacja Transportu i Komunikacji przyznaje, iż jest tam miejsce dla producentów maszyn dla kolejnictwa z całego świata. W trakcie zakończonych niedawno w Pekinie Międzynarodowych Targów Przemysłu Kolejowego Metro China 2009, RAFAMET oferował swoje tokarki służące do regeneracji zestawów kołowych.

Ostatnie lata w Chinach to intensywny rozwój pasażerskiego transportu szynowego (kolej, metro, „rapid transit”). Szybka kolej to główny środek transportu dla mieszkańców wielkich chińskich aglomeracji. Jak podaje chińskie ministerstwo transportu, sieć metra działa już w 28 miastach, a do 2015 roku powstanie w kolejnych 19. Inwestycje liczone są tu w miliardach euro. - Do 2015 roku w miejski transport kolejowy zamierzamy zainwestować ponad 80 miliardów euro. Chodzi nie tylko o budowę 70 nowych linii kolejowych o łącznej długości 2100 km, ale i dostawę nowoczesnych maszyn służących do bieżącej modernizacji taboru. - informuje Jiao Tongshan, wiceprezydent Chińskiej Organizacji Transportu i Komunikacji. - Jest tu miejsce dla producentów branży kolejowej z całego świata. - dodaje.

Z zapotrzebowania w Chinach na maszyny do regeneracji zestawów kołowych zamierza skorzystać kuźniański RAFAMET, który jest jednym ze światowych producentów tokarek podtorowych. Po kilkunastu latach nieobecności, powrócił do Chin w zeszłym roku, realizując kontrakt dla  producenta lokomotyw na dostawę nadtorowej tokarki kołowej o napędzie ciernym.  

Jak przyznaje Maciej Michalik, wiceprezes RAFAMET S.A. i dyrektor handlowy, powrót na chiński rynek jest jednak nie lada wyzwaniem. - Chińczycy niemal wszystko potrafią zrobić sami. Dysponują przy tym tanią siłą roboczą, mają dostęp do surowców. W intensywnie rozwijającej się branży kolejowej stawiają jednak na sprawdzoną jakość i nowoczesność. - zauważa Maciej Michalik i wskazuje, że trendy idą w kierunku nowoczesnych światowych rozwiązań, które zapewnią bezpieczną i długoletnią eksploatację taboru kolejowego.

RAFAMET S.A. nie ma jednak aspiracji, by samodzielnie działać w Chinach. Taki wymóg narzuca walka konkurencyjna europejskich producentów. - Rynek pasażerskiego  transportu szynowego w Chinach  jest dziś największym w świecie. Chcemy tu działać w kooperacji z miejscowymi przedsiębiorstwami, które odpowiedzialne byłyby na przykład za produkcję i montaż niektórych elementów obrabiarek oraz  szkolenia z zakresu ich obsługi. Taki podział pracy znacznie zwiększa  nasze szanse na obecność w Chinach. - podkreśla wiceprezes Michalik. Zdradza też, że są prowadzone w tym zakresie rozmowy i negocjacje z przyszłymi partnerami biznesowymi. - Uzgadniamy zakres współpracy i przygotowujemy się do przetargów, jakie niebawem będą ogłaszane przez chińskie przedsiębiorstwa transportu szynowego. - dodaje.

Fabryka RAFAMET S.A. liczy na pomoc swojego chińskiego partnera - firmy HeBei K.N.T. Technology Trading, z którą podpisał umowę o współpracy na początku tego roku. - Firma K.N.T. jest naszym reprezentantem w Chinach. Na tamtejszym rynku poszukuje dla nas kooperantów. Pomaga nam również  przy opracowywaniu ofert w języku chińskim. Razem z  K.N.T. uczestniczyliśmy w tegorocznej edycji targów Metro China 2009 w Pekinie. - tłumaczy Krzysztof Pestkowski z działu handlowego RAFAMET S.A.

RAFAMET S.A.

Fabryka Obrabiarek RAFAMET S.A. z Kuźni Raciborskiej jest jednym z kilku na świecie producentów obrabiarek specjalnych do obróbki zestawów kołowych pojazdów szynowych (kolej, metro, tramwaje). Wykonuje również, na jednostkowe zamówienia, wielkogabarytowe obrabiarki specjalistyczne dla odbiorców w sektorach: energetycznym, maszynowym, stoczniowym, hutniczym oraz zbrojeniowym. Udział eksportu w sprzedaży to około 70-80 proc. Kapitał zakładowy wynosi 43.187.010,00 zł.

(fot. - RAFAMET S.A.)


Autor: (źródło: RAFAMET S.A., 27.11.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.