baner
baner
baner
Fundacja Pro Kolej

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

RAFAMET wspiera rozwój najszybszych kolei świata

W ostatnich latach w Chinach realizowany jest bardzo ambitny plan rozbudowy infrastruktury kolejowej. Sieć połączeń kolejowych ma zostać powiększona z obecnych 86 tys. do 120 tys. kilometrów w 2012 roku, w tym istnieje już ponad 7 tys. szybkich linii z planowanych 42 linii superszybkiej kolei o łącznej długości 16 tys. km mających powstać do 2020 roku. Do Kolei Chińskich należą również dwa ostatnie rekordy prędkości przejazdu pociągu kołowego po szynach. Jeden z nich zanotowano w grudniu zeszłego roku, kiedy to jeden z pojazdów wyprodukowanych przez klienta Fabryki Obrabiarek "RAFAMET" S.A., firmę CSR Sifang Locomotive and Rolling Stock Co., Ltd. mknął z prędkością 486,1 km/godz.

- Przedmiotem umowy jest dostawa i montaż tokarki kołowej UFB 125 N z napędem ciernym. To już trzeci kontrakt zawarty z tym klientem, a drugi na tokarkę dla szybkich kolei. Podobna maszyna została oddana do użytku w 2009 roku. Obrabiarka zakontraktowana w styczniu tego roku ma nieco inne wyposażenie. Planowana dostawa do portu chińskiego ma nastąpić pod koniec września tego roku - mówi Krzysztof Pestkowski, odpowiedzialny za rynki dalekowschodnie kierownik sprzedaży w RAFAMET S.A.

Negocjacje były długie i dotyczyły przede wszystkim postaci technicznej maszyny. – Klient zastanawiał się nad różnymi wariantami dotyczącymi sposobu pracy tokarki. Przedstawiliśmy rozwiązania spełniające wszelkie jego oczekiwania. W końcu zdecydował się na konfigurację zastosowaną w maszynie, którą kupił od nas wcześniej – mówi Krzysztof Pestkowski.

Znaczący wpływ na wybór oferty producenta z Kuźni Raciborskiej miał fakt, że podobna tokarka już pracuje u tego klienta. - Użytkownik jest zadowolony z działania maszyny oraz naszego serwisu. Zawsze staramy się szybko reagować na potrzeby klienta, nawet jeśli upłynął już okres gwarancji. Do tej pory nie było żadnych poważnych usterek, a maszyna pracuje praktycznie bez przerw – wyjaśnia Krzysztof Pestkowski. O zaufaniu do firmy RAFAMET może świadczyć również to, że klient zrezygnował z udziału w jej odbiorze wstępnym przed wysyłką z Kuźni Raciborskiej.

- RAFAMET stara się również o kolejne kontrakty na tokarki kolejowe, ale – jak przyznaje kierownik sprzedaży – na tym wymagającym rynku mamy do czynienia z wyjątkowo silną lokalną konkurencją, której wyroby są bardzo tanie. Istnieją warsztaty kolejowe zajmujące się naprawą zestawów, które preferują tańszy, chiński produkt. Część firm jest jednak zobligowana do zakupów produktów najwyższej jakości. Wtedy rozpisywane są przetargi międzynarodowe, w których przede wszystkim stawia się na jakość. Bierzemy udział w tych przetargach konkurując ze światową czołówką. I, jak widać, wygrywamy – mówi Krzysztof Pestkowski.

Koleje dużych prędkości są przyszłością przewozów pasażerskich w wielu krajach. Chociaż w Polsce są dopiero w fazie projektowania, RAFAMET od kilku już lat ma i ciągle rozwija myśl technologiczną, która może wesprzeć rozwój tego typu transportu także w naszym kraju.



Autor: (źródło: Fabryka Obrabiarek RAFAMET S.A., 22.03.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.