baner
baner
baner
Faiveley Transport Polska Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Rawicz – Szewce prace i zamknięcia

Koparki, sprzęt specjalistyczny, pociąg sieciowy i dźwigi będą pracowały w dniach 14-15 oraz 21-22 kwietnia br. na zamkniętym dla pociągów odcinku Rawicz – Szewce, na modernizowanej linii kolejowej Wrocław Poznań. W tym czasie pomiędzy Rawiczem a Szewcami będzie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa.

W ciągu czterech dni wykonawca zamierza m.in. zamontować przebiegające ponad dwoma torami konstrukcje o kształcie bramki oraz konstrukcje na obiektach mostowych. Na bramkach montowane są później semafory oraz specjalne podesty dla obsługi urządzeń kolejowych. Takie prace można wykonać tylko na zamkniętej linii.

Czas wolny od przejazdu pociągów będzie wykorzystany również na załadunek i wywóz zdemontowanych szyn. Ponadto na miejsce prac wykonawca dowiezie i wyładuje ponad 10 km nowych szyn. Wykonane będą fundamenty pod słupy, regulacja nowego toru bezstykowego oraz podbicie rozjazdów.

Po zakończonej modernizacji pociągi z Wrocławia do granicy województwa dolnośląskiego przyspieszą do 160 km/h. Podróż z Wrocławia do granicy województwa dolnośląskiego skróci się o ok. 25 minut

Wykonawcą robót budowlanych, wchodzących w zakres projektu „Modernizacja linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław - Poznań, Etap II - odcinek Wrocław - granica województwa dolnośląskiego” jest Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o. o., PKP Energetyka S.A., Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A., Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej „DOLKOM” Sp. z o.o.

Prace na odcinku Wrocław - granica województwa dolnośląskiego to drugi etap modernizacji linii kolejowej E 59 Wrocław – Poznań. Projekt realizuje spółka PKP Polskie Linie Kolejowe z udziałem Unii Europejskiej, ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Realizacja inwestycji infrastrukturalnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ). przyczynia się do zwiększenia konkurencyjności gospodarczej i społecznej Polski i jej regionów, a także podniesie atrakcyjność życia i pracy mieszkańców tych obszarów, na których realizowane są projekty POIiŚ. Więcej informacji:

  • www.plk-inwestycje.pl/inwestycje/program-operacyjny-infrastruktura-i-srodowisko


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 13.04.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.