baner
baner
baner
B+F Beton- und Fertigteilgesellschaft mbH Lauchhammer Biuro Opole

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Remont stacji SKM w Sopocie

Remontowanie sopockiej stacji Szybkiej Kolei Miejskiej zostało rozpoczęte. Po zakończeniu prac ma odzyskać historyczny wygląd i stać się kolejną wizytówką miasta. Władze SKM-ki zapewniają, że remont nie będzie uciążliwy dla pasażerów.

Sopocka stacja klejowa należy do najbrzydszych miejsc w okolicy. Budowa dworca musi trochę poczekać, ale już za rok podróżni Szybkiej Kolei Miejskiej będą korzystać z nowego, lecz o historycznym wizażu peronu.

- W zeszłym tygodniu wykonawca przejął plac budowy i zaczyna zwozić sprzęt. Poważniejsze prace rozpoczną się w połowie przyszłego tygodnia - poinformował naczelnik wydziału marketingu PKP SKM w Trójmieście Leopold Naskręt.

- Chcemy, by wygląd peronu był jak najbardziej zbliżony do tego z chwili powstania, czyli z 1875 r. - wyjaśnia sopocki konserwator zabytków Danuta Wasławska.

Żeby temu zadośćuczynić urzędnicy musieli przewertować wszystkie dostępne archiwa, dzięki czemu powstała dokumentacja konserwatorska licząca kilkaset stron. Swój dawny wygląd odzyskają kolumny znajdujące się na peronie od chwili jego powstania, np. zbliżony do oryginalnego kolor - bursztynowy, a na ich głowicach pojawią się elementy złoceń.

W przeciwieństwie do pozostałych wyremontowanych peronów, nawierzchnia nie będzie z czerwonego polbruku, ale z drobnego, granitowego, o beżowym odcieniu. Dawny kształt odzyska też drewniane zadaszenie, które z biegiem lat zostało ogołocone ze swych charakterystycznych elementów. Z kolei wejścia na perony zostaną pokryte ceramicznymi płytkami. Cała mała infrastruktura będzie stylizowana na XIX-wieczną. Nie będzie już zabudowy zejścia od strony Gdańska, ale pojawi się wydłużone zadaszenie oraz peron.

Remont ma trwać 11 miesięcy i zakończyć się w maju przyszłego roku. Istotne, że prace mają być przeprowadzane bez większych utrudnień dla pasażerów. - Tym razem nie będzie wyłączania z ruchu w dni powszednie jednego z torów. Prace tego wymagające będą odbywać się w nocy oraz w weekendy - zapewnia Naskręt.

Pod koniec rozpocząć ma się również remont peronu na wyścigach. Ma tam powstać nowa wiata, a nawierzchnia, podobnie jak w Sopocie, zostanie wykonana z kostki granitowej.

Odnowienie peronu w Sopocie ma kosztować 13,5 mln zł. Przystanek na Wyścigach kosztować ma pochłonąć ok. 8 mln zł. Połowa środków pochodzić będzie z unijnej dotacji, a resztę pokryją SKM oraz miasto.


Autor: (źródło: Michał Jamroż, Gazeta Wyborcza Trójmiasto, 09.06.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.