W Gorzowie do końca września nie będą jeździć tramwaje linii 2 i 3. Wtedy przyjdzie czas na remontowanie ul. Sikorskiego, a jedynki przestaną kursować. Gdy skończą się wszystkie remonty, na ulice Gorzowa wyjadą także tramwaje dwóch nowych linii - 4 i 5.
Właśnie rozpoczęto prace remontowe torowiska. Jest to część niezbędnych modernizacji najbardziej zniszczonych fragmentów linii tramwajowych. Torowiska linii 2 i 3 będą remontowane do końca września w trzech miejscach. Wymiana zwrotnicy tramwajowej na ul. Chrobrego (na wysokości empiku) też okazała się konieczna. Starą zwrotnicę ekipa remontowa Miejskiego Zakładu Komunikacji już zdemontowała. Zastąpi ją nową z elektrycznym sterowaniem. To początek o wiele większych remontów. Wrzesień będzie czasem wymiany szyn na skrzyżowaniu ulic Mieszka I i Roosevelta oraz modernizacji fragmentu torowiska przy ul. Kukuczki.
Prace, które rozpoczęto w poniedziałek zakończyć się mają 30 września. Ze zwrotnicą przy ul. Chrobrego ekipa remontowa szybko sobie poradzi. Więcej pracy będzie na skrzyżowaniu ul. Mieszka I i Roosevelta, gdyż z powodu objazdów poprowadzonych kilka lat temu przez to skrzyżowanie, tiry i ciężkie samochody zniszczyły torowisko i część nawierzchni jezdni przy szynach. Część trasy średnicowej wybudowanej pod koniec lat 90 należy zmodernizować łącznie z wymianą podbudowy jezdni. Szyny i podkłady zostaną wymienione na 85-metrowym odcinku linii tramwajowej. Roboty rozpoczną się na tym skrzyżowaniu 29 sierpnia. Trasa średnicowa zostanie zamknięta, a dla ominięcia remontowanego odcinka jezdni i torowiska obowiązywać mają objazdy skrzyżowania ulicami: Wyszyńskiego, Mickiewicza i Kosynierów Gdyńskich. Z powodu zamknięcia skrzyżowania ul. Mieszka I z Roosevelta zmienią się także trasy linii autobusowych nr 104, 128, 132, 214 i N3. Prace na skrzyżowaniu zostały zgrane w czasie z zaplanowanym przez magistrat remontem ul. Kukuczki, którą również przecina torowisko tramwajowe. Przy tym remoncie zostanie zmodernizowany zostanie bardzo nierówny przejazd przez szyny. Inwestycje będą kosztować miasto ponad 2 mln zł. W zamian za wycofane linii tramwajowych nr 2 i 3 pasażerów MZK wożą autobusy komunikacji i zastępczej, które w godzinach największego ruchu pasażerskiego kursują co 8 min. MZK planowało, że po zakończeniu remontów wpuści na linie tramwajowe nie tylko wozy nr 2 i 3, ale także tramwaje dwóch nowych linii - 4 i 5, które mają kursować z pętli pod dworcem PKP.
Właśnie wiosną dyrekcja MZK zaplanowała, że tramwaje linii nr 4 będą wozić pasażerów na trasie dworzec PKP - Manhattan (pętla Silwana), a nr 5 z dworca do pętli na os. Piaski. Obydwie linie miały z dużą częstotliwością kursować w godzinach szczytu, czyli od godz. 5 do 8 i od godz. 13 do 18. Na nowe linie trzeba będzie chyba jednak poczekać na koniec października, ponieważ miejski wydział dróg szykuje jeszcze tego lata remont ul. Sikorskiego. To z kolei oznacza, że w zajezdniach stać będą tramwaje 1 i 3. Dokumentacja remontu ul. Sikorskiego jest już gotowa Prace mają się zacząć we wrześniu i przez miesiąc zostanie naprawiona nawierzchnia na głównej ulicy miasta od ul. Młyńskiej aż do ul. Cichońskiego.
Pozostaje pytanie: kiedy tramwaje ruszą spod dworca? - Ustaliliśmy z dyrekcją MZK, że w październiku, po zakończeniu remontu na ul. Sikorskiego, w tym także naprawie torowisk - poinformował GW Urszula Stolarska, wiceprezydent Gorzowa.
Autor: (źródło: Artur Brykner, Gazeta Wyborcza Gorzów, 24.08.2009)