baner
baner
baner
AUTOSAN sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Rewitalizacja i modernizacja „Helskiego korytarza kolejowego”

17 listopada na konferencji w „Polskiej Filharmonii Bałtyckiej” poświęconej efektom realizacji polityki spójności w województwie pomorskim podpisano umowę o dofinansowanie projektu „Rewitalizacja i modernizacja tzw. „Helskiego korytarza kolejowego” – linii kolejowej nr 213 Reda – Hel” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.

Zgodnie ze złożonym Wnioskiem o dofinansowanie, całkowita wartość projektu wynosi 220 762 706,22 PLN (brutto), w tym: wydatki kwalifikowane – 180 953 037,90 PLN, wydatki niekwalifikowane (podatek VAT) – 39 809 668,32 PLN.

Poziom dofinansowania tego projektu z UE – EFRR wynosi 72,88% wydatków kwalifikowanych. Wkład UE – EFRR wynosi 131 887 621,66 PLN, a wkład krajowy (Fundusz Kolejowy i środki własne PKP PLK S.A.)  - 88.875.084,56 PLN.

  • Długość linii – 61,8 km
  • Powiaty – wejherowski, pucki
  • Miejscowości - Reda, Mrzezino, Puck, Władysławowo, Kuźnica, Jastarnia, Hel

Celem projektu jest uzyskanie w wyniku modernizacji prędkości do 100 km/h,a także skrócenie czasu jazdy pociągów o ok. 15 - 25 minut  w zależności od taboru, a także poprawa stanu technicznego infrastruktury, zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu podróżowania. Rewitalizacja linii przyczyni się również do poprawy spójności i efektywności regionalnego systemu transportowego oraz zapewni dostępność do obszarów atrakcyjnych turystycznie i przyrodniczo.

Zakres prac obejmuje w szczególności:

  • kompleksową wymianę nawierzchni kolejowej na długości 10,726 km,
  • kompleksową naprawę bieżącą z wymianą podkładów – 23,305 km,
  • lokalne wzmocnienie podtorza
  • korektę łuków w 6 lokalizacjach,
  • wymianę rozjazdów – 11 szt.
  • zmianę sposobu zabezpieczenia przejazdów (instalacje urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej – 15 szt. i telewizji przemysłowej – 10 szt.), a także naprawę nawierzchni na 90 przejazdach;
  • naprawę istniejących peronów i urządzeń do obsługi podróżnych na 14 stacjach i przystankach osobowych, obejmującej kompleksową modernizację peronów – 19 szt. wraz z ustawieniem wiat i wymianą oświetlenia;
  • modernizację  5 obiektów inżynieryjnych, w tym 2 wiaduktów kolejowych i 3 mostów;
  • modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym;
  • modernizację urządzeń elektroenergetycznych i urządzeń łączności kolejowej.

Do rewitalizacji i modernizacji przewidziany jest odcinek linii kolejowej nr 213 Reda – Hel o łącznej długości ponad 58,00 km.

Termin realizacji projektu : II kwartał 2011 - III kwartał 2013 r.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 18.11.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.