baner
baner
baner
NEEL Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Rewitalizacja i modernizacja „Helskiego korytarza kolejowego”

17 listopada na konferencji w „Polskiej Filharmonii Bałtyckiej” poświęconej efektom realizacji polityki spójności w województwie pomorskim podpisano umowę o dofinansowanie projektu „Rewitalizacja i modernizacja tzw. „Helskiego korytarza kolejowego” – linii kolejowej nr 213 Reda – Hel” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.

Zgodnie ze złożonym Wnioskiem o dofinansowanie, całkowita wartość projektu wynosi 220 762 706,22 PLN (brutto), w tym: wydatki kwalifikowane – 180 953 037,90 PLN, wydatki niekwalifikowane (podatek VAT) – 39 809 668,32 PLN.

Poziom dofinansowania tego projektu z UE – EFRR wynosi 72,88% wydatków kwalifikowanych. Wkład UE – EFRR wynosi 131 887 621,66 PLN, a wkład krajowy (Fundusz Kolejowy i środki własne PKP PLK S.A.)  - 88.875.084,56 PLN.

  • Długość linii – 61,8 km
  • Powiaty – wejherowski, pucki
  • Miejscowości - Reda, Mrzezino, Puck, Władysławowo, Kuźnica, Jastarnia, Hel

Celem projektu jest uzyskanie w wyniku modernizacji prędkości do 100 km/h,a także skrócenie czasu jazdy pociągów o ok. 15 - 25 minut  w zależności od taboru, a także poprawa stanu technicznego infrastruktury, zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu podróżowania. Rewitalizacja linii przyczyni się również do poprawy spójności i efektywności regionalnego systemu transportowego oraz zapewni dostępność do obszarów atrakcyjnych turystycznie i przyrodniczo.

Zakres prac obejmuje w szczególności:

  • kompleksową wymianę nawierzchni kolejowej na długości 10,726 km,
  • kompleksową naprawę bieżącą z wymianą podkładów – 23,305 km,
  • lokalne wzmocnienie podtorza
  • korektę łuków w 6 lokalizacjach,
  • wymianę rozjazdów – 11 szt.
  • zmianę sposobu zabezpieczenia przejazdów (instalacje urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej – 15 szt. i telewizji przemysłowej – 10 szt.), a także naprawę nawierzchni na 90 przejazdach;
  • naprawę istniejących peronów i urządzeń do obsługi podróżnych na 14 stacjach i przystankach osobowych, obejmującej kompleksową modernizację peronów – 19 szt. wraz z ustawieniem wiat i wymianą oświetlenia;
  • modernizację  5 obiektów inżynieryjnych, w tym 2 wiaduktów kolejowych i 3 mostów;
  • modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym;
  • modernizację urządzeń elektroenergetycznych i urządzeń łączności kolejowej.

Do rewitalizacji i modernizacji przewidziany jest odcinek linii kolejowej nr 213 Reda – Hel o łącznej długości ponad 58,00 km.

Termin realizacji projektu : II kwartał 2011 - III kwartał 2013 r.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 18.11.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.