baner
baner
baner
NEEL Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Rewitalizacja i modernizacja „Kościerskiego korytarza kolejowego”

17 listopada na konferencji w „Polskiej Filharmonii Bałtyckiej” poświęconej efektom realizacji polityki spójności w województwie pomorskim podpisano umowę o dofinansowanie projektu „Rewitalizacja i modernizacja tzw. „Kościerskiego korytarza kolejowego” – odcinka Kościerzyna – Gdynia linii kolejowej nr 201” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.

Zgodnie ze złożonym Wnioskiem o dofinansowanie, całkowita wartość projektu wynosi 202 351 333,06 PLN (brutto), w tym: wydatki kwalifikowane – 165 861 748,40 PLN, wydatki niekwalifikowane (podatek VAT) – 36 489 584,66 PLN.

Poziom dofinansowania tego projektu z UE – EFRR wynosi 70,61% wydatków kwalifikowanych. Wkład UE – EFRR wynosi 117 119 127,08 PLN, a wkład krajowy (Fundusz Kolejowy i środki własne PKP PLK S.A.) – 85 232 205,98 PLN.

  • Długość odcinka linii – 67,3km
  • Długość torów – 83,3km
  • Powiaty – kościerski, kartuski
  • Miejscowości – Kościerzyna, Somonino, Gdańsk Osowa, Gdynia

Celem projektu jest uzyskanie w wyniku modernizacji prędkości maksymalnej 100–120 km/h, na odcinku Kościerzyna – Gdańsk Osowa oraz 90–100 km/h na odcinku Gdańsk Osowa – Gdynia Główna, a także skrócenie czasu jazdy pociągów o ok. 20–30 minut w zależności od taboru. Nastąpi poprawa stanu technicznego infrastruktury, zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu podróżowania. Rewitalizacja linii przyczyni się również do poprawy spójności i efektywności regionalnego systemu transportowego oraz zapewni dostępność do obszarów atrakcyjnych turystycznie i przyrodniczo.

Zakres prac obejmuje w szczególności:

  • kompleksową wymianę nawierzchni kolejowej na długości 16,530 km toru;
  • kompleksową naprawę bieżącą z całkowitą wymianą podkładów – 1,615 km toru;
  • lokalne wzmocnienie podtorza na długości 16,530 km toru;
  • korektę łuków w 5 lokalizacjach;
  • wymianie rozjazdów – 4 szt.
  • zabudowę dwóch nowych rozjazdów na odbudowywanym przystanku Glincz, co umożliwi przywrócenie połączenia między liniami kolejowymi nr 201 i 229.
  • zmianę sposobu zabezpieczenia przejazdów (instalacje urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej – 3 szt. i telewizji przemysłowej – 1 szt.), a także naprawę nawierzchni na 21 przejazdach;
  • naprawę istniejących peronów i urządzeń do obsługi podróżnych na 15 stacjach i przystankach osobowych, obejmującej kompleksową modernizację peronów – 19 szt. wraz z ustawieniem wiat i wymianą oświetlenia;
  • modernizację 11 obiektów inżynieryjnych, w tym 10 wiaduktów kolejowych i 1 mostu;
  • modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym;
  • modernizację urządzeń elektroenergetycznych i urządzeń łączności kolejowej.

Linia nr 201 na odcinku Kościerzyna – Gdańsk Osowa jest linią jednotorową, natomiast na odcinku Gdańsk Osowa – Gdynia Główna jest linią dwutorową.

Do rewitalizacji i modernizacji przewidywany jest odcinek Kościerzyna – Gdynia linii kolejowej o łącznej długości ponad. 67 km linii.

Termin realizacji projektu : II kwartał 2011 - III kwartał 2013 r.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 18.11.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.