baner
baner
baner
Captrain Polska Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Rewitalizacja i modernizacja połączenia kolejowego do stadionu w Letnicy

19 września 2011 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania pn. „Rewitalizacja i modernizacja połączenia kolejowego do stadionu Arena w Gdańsku”.

W imieniu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. umowę podpisali:

  • Dariusz Kaczyński – Dyrektor Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Gdańsku
  • Eugeniusz Pietrzak – Zastępca Dyrektora Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Gdańsku


W imieniu Wykonawcy TOR-KAR-SSON:

  • Pan Zbigniew Kargul – właściciel przedsiębiorstwa TOR-KAR-SSON


Wartość umowy - 6 087 270,00 zł PLN brutto.

Termin realizacji umowy - 30.11.2011 roku.

Zakres zamówienia obejmuje:

  • opracowanie niezbędnej dokumentacji wykonawczej i powykonawczej,
  • kompleksową wymianę 3,5 km nawierzchni kolejowej ,
  • wymianę 1 szt. rozjazdu,
  • wbudowanie nowego przejścia rozjazdowego pomiędzy liniami nr 227 i 249 wraz z jego elektryfikacją i centralizacją wbudowanych rozjazdów,
  • przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacji Gdańsk Zaspa Towarowa (dobudowa przebiegów, przestawienie semaforów i tarcz ostrzegawczych),
  • zabudowa rogatek z 2 napędami elektrycznymi wraz z telewizją przemysłową TVu,
  • przebudowę sieci trakcyjnej (4 słupy na długości budowanego peronu),
  • skrócenie toru żeberkowego i zakończenie go kozłem oporowym.


Realizacja zadania umożliwi dojazd koleją od stacji Gdańsk Główny do Letnicy, czyli na stadion piłkarski i do powstających właśnie obiektów Międzynarodowych Targów Gdańskich. Linia kolejowa nr 249 Gdańsk Główny – Gdańsk Brzeźno (linia pasażerska) jest linią jednotorową, zelektryfikowaną, przebiegającą w terenie zabudowanym. Równolegle do niej przebiega linia kolejowa nr 227 Gdańsk Główny – Gdańsk Zaspa Towarowa (linia towarowa).

Inwestycja pozwoli na wznowienie ruchu pociągów pasażerskich (zawieszonego od 2005 r.) i uzyskanie prędkości rozkładowej 80 km/h oraz umożliwienie wykorzystania toru linii kolejowej 227 do jazd pociągów pasażerskich. Usprawni to połączenie pomiędzy centrum miasta a dzielnicą Gdańsk Nowy Port (obszary przemysłowe i rejon portów), a także po zakończeniu Euro 2012, pozwoli na wykorzystanie linii kolejowej nr 249 w obsłudze stadionu i terenów wokół niego.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 19.09.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.