baner
baner
baner
RFWW RAWAG Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Rewitalizacja infrastruktury kolejowej na linii nr 131, szlak Chociw Łaski – Kozuby

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział Południowy ogłosiły dniu 27.01.2012r. przetarg nieograniczony na wykonanie rewitalizacji infrastruktury kolejowej na linii nr 131, szlak Chociw Łaski – Kozuby realizowanej w ramach „Programu rzeczowo – finansowego wykorzystania środków Funduszu Kolejowego w 2012 roku".

Linia 131 jest linią magistralną o znaczeniu państwowym, zelektryfikowaną, dwutorową, należącą do sieci międzynarodowych linii transportu kombinowanego AGTC, jako korytarz linii CE-65.Linia ta ma kluczowe znaczenie dla transportu węgla ,ponieważ łączy Górnośląski Okręg Przemysłowy i Rybnicki Okręg Węglowy z portem w Gdyni. Ze względu na zły stan techniczny nawierzchni, jeden tor na tym szlaku, w kierunku Zduńskiej Woli, został wyłączony z eksploatacji we wrześniu 2010 roku. Ruch pociągów w obydwu kierunkach odbywa się po torze co obniża przepustowość szlaku.

Przedmiotem zamówienia jest przebudowa nawierzchni kolejowej na długości około 10 km, wymiana rozjazdów na stacji Chociw Łaski i Kozuby, przebudowa nawierzchni drogowej i kolejowej na przejazdach, montaż urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, regulacja sieci trakcyjnej oraz przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Inwestycja pozwoli na przywrócenie do eksploatacji zamkniętego toru na szlaku Chociw Łaski - Kozuby, co znacznie zwiększy przepustowość linii, usprawni ruch pociągów towarowych i osobowych. Po rewitalizacji tego odcinka przewiduje się przywrócenie parametrów konstrukcyjnych szlaku do prędkości 120 km/h oraz skrócenie czasu przejazdu na tym odcinku do około 8 minut.

Szacunkowa wartość zamówienia to 24 000 000,00 PLN netto. Planowany termin zakończenia inwestycji – 30 listopada 2012 roku. Oferty można składać do dnia 09.03 2012 r. do godz 12:00 w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział Południowy, Sosnowiec, ul 3 Maja 16, pokój 1.18. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 09.03.2012 r. o godz. 12:30.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 02.02.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.