baner
baner
baner
TRACK TEC S.A.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Rok tramwaju typu 120 Na "Swing" w Warszawie

Rok temu włączono do ruchu pierwszy tramwaj typu 120 Na. Od tego czasu w Warszawie jeździ już 51 Swingów. Do końca roku będzie ich już jeździło 91. Przybędzie, więc 8 tramwajów więcej niż planowano na ten rok.

Rok temu włączyliśmy do ruchu pierwszy tramwaj 120 Na „Swing” z umowy na dostawę 186 nowych niskopodłogowych tramwajów ( tzw. kontrakt stulecia). Nowe tramwaje z bydgoskiej Pesy pozwolą na wymianę 40 % starego taboru. W ciągu roku wycofaliśmy już z ruchu 78 wagonów (16 wagonów typu 105N i 62 wagony typu 13N) czyli 39 pociągów tramwajowych. Były to tramwaje najstarsze kwalifikowane do wycofania z ruchu według stanu technicznego i wieku.

Dostawy tramwajów zostały przyspieszone na podstawie uzgodnień pomiędzy Spółką Tramwaje Warszawskie a Pesą. W tym roku do Warszawy miało przybyć 50 wagonów a przybędzie ich 58. Będzie to kolejne przyspieszenie, ponieważ pierwszy tramwaj typu 120 Na przybył do Warszawy (w zeszłym roku w czerwcu) trzy miesiące wcześniej niż planowano….

Każdy wagon jest wyposażony w monitoring wizyjny, nowoczesne wyświetlacze LCD z informacją pasażerską oraz automat do sprzedaży biletów. Każdy pojazd zabiera 201 pasażerów, w tym 40 na miejscach siedzących. Tramwaj jest w 100% niskopodłogowy. Wagon jest niezwykle bezpieczny - zastosowano w nim specjalną strefę zgniotu (absorbery pochłaniające energię podczas zderzenia), która chroni motorniczego i pasażerów a także zabezpiecza sam pojazd przed większymi zniszczeniami.

Motorniczowie obsługujący nowy typ taboru oraz instruktorzy Nadzoru Ruchu, zostali przeszkoleni w ramach specjalnych zajęć organizowanych przez specjalistów z Tramwajów Warszawskich i Pesy. Uprawnienia do prowadzenia nowego tramwaju ma już ok. 270 motorniczych, ok. 100 pracowników zaplecza oraz ok.30 pracowników Działu Nadzoru Ruchu, a do 2013 możliwość prowadzenia nowego tramwaju będą mieli wszyscy pracownicy ruchu.

Diagnostyka tramwaju robi wrażenie, ponieważ pozwala na zdalną weryfikację stanu pojazdu. Diagnostyka online polega na możliwości podglądu przez motorniczego zachowania zespołów tramwaju i ewentualnych stanów awaryjnych na pulpicie oraz przez dyspozytorów Działu Nadzoru Ruchu na ścianie wizyjnej w Sali dyspozytorskiej Centrali Ruchu. Współpraca motorniczego z Centralą pozwala usprawnić realizacje zadań przewozowych poprzez eliminację zatrzymań – w przypadku drobnych usterek lub skrócenia przestoju na mieście w przypadku poważnej awarii.



Autor: (źródło: Tramwaje Warszawskie, 14.06.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.