W nowym polskim terminalu kontenerowym, DCT Gdańsk, rosną przeładunki, które obecnie sięgają ok. 10.000 TEU miesięcznie, a wraz ze wzrostem aktywności terminalu, jego załoga zdobywa także cenne doświadczenie. Rosnące tempo przeładunków potwierdza również nowy rekord ustanowiony ostatnio przez terminal.
Obsługiwanym statkiem była należąca do Containerships jednostka, Aila (907 TEU). Suwnice STS osiągnęły produktywność przeładunkową netto na poziomie 40,5 ruchów na godzinę każda. Całkowita produktywność przeładunkowa dla tego statku wyniosła 75 ruchów przeładunkowych na godzinę.
Fred Kamperman, dyrektor generalny DCT Gdańsk, jest bardzo zadowolony z pracy operatorów obsługujących suwnice, jak i tych pracujących na pirsie. – „W ciągu 12 miesięcy nauczyli się bardzo wiele.” – powiedział. – „Aila nie jest wyjątkiem, wciąż obserwujemy stały wzrost wydajności zarówno w przypadku statków feederowych, jak i innych statków żeglugi bliskiego zasięgu. W trakcie fazy rozruchu, większość czasu pracy nasi operatorzy poświęcali na doskonalenie swych umiejętności, ale teraz, kiedy mamy więcej pracy, ich motywacja znacznie wzrosła. Jak z każdą inną umiejętnością - w miarę jej doskonalenia osiągasz lepsze wyniki.. Mogę powiedzieć, że teraz w DCT Gdańsk mamy naprawdę bardzo wydajną załogę.”
Containerships przeniósł swoje ładunki do DCT Gdańsk w lutym, żeby zapewnić obsługę rosnących ładunków oraz niezbędną na europejskich trasach zgodność z rozkładem. DCT obsługuje obecnie tygodniowo średnio trzy zawinięcia jednostek Containerships, które łączą Polskę z Wielką Brytanią i północą kontynentu oraz kilkoma portami bałtyckimi. Aila w ciągu tygodnia kursuje między DCT Gdańsk, Södertälje, St Petersburgiem, Helsinkami oraz portem w Aarhus.
Ambicja DCT Gdańsk, by obsługiwać statki dalekiego zasięgu, wg Borisa Wenzel’a, CEO w DCT Gdańsk, wkrótce się spełni. – „Pokazując, że jesteśmy w stanie obsługiwać zawijające do nas statki szybko i wydajnie, dajemy światu sygnał, że DCT Gdańsk jest gotów na większe jednostki. Nasz terminal to doskonały wybór, jako port prowadzący do rosnącego rynku polskiego oraz jako hub obsługujący region całego Morza Bałtyckiego, łącznie z Rosją.”
Robert Bil, dyrektor Containerships Polska, pogratulował DCT Gdańsk tego osiągnięcia. – „Od kiedy przenieśliśmy się do DCT Gdańsk, obserwujemy szybszą obsługę naszych statków, co jest dla nas oczywiście bardzo korzystne. Terminal obecnie regularnie osiąga wysoką produktywność przeładunkową.”
Autor: redakcja