baner
baner
baner
ASMO Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Rosnące przeładunki w DCT Gdańsk powodują wzrost produktywności

W nowym polskim terminalu kontenerowym, DCT Gdańsk, rosną przeładunki, które obecnie sięgają ok. 10.000 TEU miesięcznie, a wraz ze wzrostem aktywności terminalu, jego załoga zdobywa także cenne doświadczenie. Rosnące tempo przeładunków potwierdza również nowy rekord ustanowiony ostatnio przez terminal.

Obsługiwanym statkiem była należąca do Containerships jednostka, Aila (907 TEU). Suwnice STS osiągnęły produktywność przeładunkową netto na poziomie 40,5 ruchów na godzinę każda. Całkowita produktywność przeładunkowa dla tego statku wyniosła 75 ruchów przeładunkowych na godzinę.

Fred Kamperman, dyrektor generalny DCT Gdańsk, jest bardzo zadowolony z pracy operatorów obsługujących suwnice, jak i tych pracujących na pirsie. – „W ciągu 12 miesięcy nauczyli się bardzo wiele.” – powiedział. – „Aila nie jest wyjątkiem, wciąż obserwujemy stały wzrost wydajności zarówno w przypadku statków feederowych, jak i innych statków żeglugi bliskiego zasięgu. W trakcie fazy rozruchu, większość czasu pracy nasi operatorzy poświęcali na doskonalenie swych umiejętności, ale teraz, kiedy mamy więcej pracy, ich motywacja znacznie wzrosła. Jak z każdą inną umiejętnością - w miarę jej doskonalenia osiągasz lepsze wyniki.. Mogę powiedzieć, że teraz w DCT Gdańsk mamy naprawdę bardzo wydajną załogę.”

Containerships przeniósł swoje ładunki do DCT Gdańsk w lutym, żeby zapewnić obsługę rosnących ładunków oraz niezbędną na europejskich trasach zgodność z rozkładem. DCT obsługuje obecnie tygodniowo średnio trzy zawinięcia jednostek Containerships, które łączą Polskę z Wielką Brytanią i północą kontynentu oraz kilkoma portami bałtyckimi. Aila w ciągu tygodnia kursuje między DCT Gdańsk, Södertälje, St Petersburgiem, Helsinkami oraz portem w Aarhus.

Ambicja DCT Gdańsk, by obsługiwać statki dalekiego zasięgu, wg Borisa Wenzel’a, CEO w DCT Gdańsk, wkrótce się spełni. – „Pokazując, że jesteśmy w stanie obsługiwać zawijające do nas statki szybko i wydajnie, dajemy światu sygnał, że DCT Gdańsk jest gotów na większe jednostki. Nasz terminal to doskonały wybór, jako port prowadzący do rosnącego rynku polskiego oraz jako hub obsługujący region całego Morza Bałtyckiego, łącznie z Rosją.”

Robert Bil, dyrektor Containerships Polska, pogratulował DCT Gdańsk tego osiągnięcia. – „Od kiedy przenieśliśmy się do DCT Gdańsk, obserwujemy szybszą obsługę naszych statków, co jest dla nas oczywiście bardzo korzystne. Terminal obecnie regularnie osiąga wysoką produktywność przeładunkową.”


Autor: redakcja

Tagi: DCT Gdańsk

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.