baner
baner
baner
DOLNOŚLĄSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO NAPRAW INFRASTRUKTURY KOMUNIKACYJNEJ DOLKOM Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Rośnie portfel sprzedaży Trade Portu

Tylko do końca maja katowicka spółka wchodząca w skład Grupy KZN „Bieżanów” zakontraktowała dostawy elementów infrastruktury szynowej dla podmiotów zewnętrznych na kwotę 50 mln złotych. Trade Port szczególnie dynamicznie rozwija swą sprzedaż na rynkach zagranicznych.

Dla młodej spółki to rewelacyjne osiągnięcie. – Wynik za pierwszych pięć miesięcy jest o 30 procent wyższy niż ten zarejestrowany w porównywalnym okresie 2011 r. To potwierdza tylko realizację zakładanego przez nas rozwojowego i ambitnego planu budżetowego na cały bieżący rok.– mówi Sławomir Bijak, prezes Trade Port. –Ten wzrost jest możliwy dzięki kompetentnemu zespołowi pracowników znających dokładnie branżę kolejową i przemysłową. Rynek zdobywamy też dzięki elastyczności cenowej i kompleksowej ofercie, która w istotnym stopniu budowana jest w oparciu o produkcję spółek wchodzących w skład naszej grupy kapitałowej– akcentuje prezes Bijak.

I rzeczywiście przewaga konkurencyjna Trade Portu wynika z funkcjonowania w szerszej strukturze biznesowej. I tak firma uzyskuje od spółki-matki, czyli Kolejowych Zakładów Nawierzchniowych „Bieżanów”, rozjazdy oraz kompletne układy torowe, uzupełnione opcją zabudowy. Natomiast od Nasycalni Podkładów w Czeremsze podkłady i podrozjazdnice. Z drugiej strony Trade Port obsługuje dostawy wszystkich materiałów i elementów do zakładów produkcyjnych Grupy. Te wewnętrzne dostawy stanowią niespełna 30 proc. całej sprzedaży spółki.

Pozostała część portfela stanowią klienci zewnętrzni, ich bazę firma buduje w oparciu o trzy główne filary – podmioty zajmujące się utrzymaniem infrastruktury kolejowej, przedsiębiorstwa budowlane modernizujące linie kolejowe i tramwajowe oraz spółki z szeroko rozumianego sektora przemysłowego, utrzymujące własne bocznice kolejowe. Wśród odbiorców dostaw Trade Portu znajdują się już tak znaczące podmioty jak: PKP PLK, PKP LHS, Schweerbau, Dolkom, Kolprem, Tramwaje Warszawskie czy największe polskie holdingi węglowe – Kompania Węglowa, LW Bogdanka i Jastrzębska Spółka Węglowa.

Dzięki swoim atutom Trade Port nie tylko aktywnie zdobywa klientów w Polsce, ale również poszukuje zagranicznych rynków zbytu. Zobowiązuje ale i ułatwia te działania lokalizacja siedziby spółki - wieżowiec Stalexportu, dawniej Centrali Handlu Zagranicznego. Trade Portjest już obecny na rynku niemieckim, serbskim, węgierskim, czeskim i słowackim. W ostatnim czasie rozszerzył swą ofertę o sprzedaż produktów staroużytecznych. –Jeszcze w II kwartale br. zrealizujemy dla naszych niemieckich partnerów pierwszą dostawę takich elementów. Prowadzimy zaawansowane rozmowy na temat pozyskania kolejnych zamówień tego typu – mówi Błażej Romanek, dyrektor handlowy Trade Portu.

Spółka nie ogranicza się tylko do dystrybucji i logistyki sprzedaży. Wychodząc na przeciw potrzebom spółek górniczych wdrożyła produkcję łubków kolejowych Ł24E i Ł30E wg własnej technologii. A w najbliższej przyszłości planuje też rozpoczęcie produkcji m.in. podkładek P24 i P30.


Autor: (źródło: KZN Bieżanów,11.06.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.