baner
baner
baner
AKSON MEDIA Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Rozbudowa torowisk na Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty

Metro Warszawskie Sp. z o. o. informuje, że od września 2009 roku na terenie Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty prowadzona jest przebudowa torowiska. Inwestycja podyktowana jest koniecznością zwiększenia liczby stanowisk do postoju wagonów oraz potrzebą poprawienia sprawności przejazdowej układu torowego dla pociągów, które obsługują I linię metra oraz będą obsługiwały odcinek centralny II linii metra.

 Jest to inwestycja Miasta Stołecznego Warszawy, prowadzona w systemie generalnego wykonawstwa. Generalnym Wykonawcą jest firma Przedsiębiorstwo Robót Górniczych „Metro” Sp. z o.o., wyłoniona w przetargu publicznym. Elementem Inwestycji jest m.in. zakup drewnianych podkładów kolejowych, dostawa na teren budowy oraz wmontowanie ich w torowisko i przykrycie tłuczniem.

Generalny Wykonawca zakupił i dostarczył podkłady na teren Inwestycji jako gotowy, impregnowany produkt. 

Generalny Wykonawca poinformował nas, że impregnat zastosowany do nasycenia podkładów kolejowych spełnia warunki określone w rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 5 lipca 2004r. w sprawie ograniczeń, zakazów lub warunków produkcji, obrotu lub stosowania substancji niebezpiecznych i preparatów niebezpiecznych oraz zawierających je produktów (Dz. U.2004 Nr 168 poz.1762 z późn. zm).

Zastosowane podkłady kolejowe posiadają dopuszczenia do eksploatacji oraz deklaracje zgodności z obowiązującymi normami: PN-D-95014, PN-73-D-95006, PN-D-01006, PN-EN 13145, PN-83/C-97023.

Poza w/w podkładami na placu budowy nie są używane żadne preparaty chemiczne, jedynie gotowe materiały budowlane, które spełniają wymagania obowiązujących norm oraz przepisów prawnych.

Metro Warszawskie Sp. z o.o. podejmuje wszelkie możliwe działania mające na celu zminimalizowanie uciążliwości związanych z Inwestycją.

Podkłady są okryte folią i na bieżąco montowane w torowisku oraz zasypywane tłuczniem, natomiast prace budowlane prowadzone są maksymalnie do godziny 19.00.

Zakończenie przebudowy układu torowego głowicy zachodniej na Stacji Techniczno-Postojowej planowane jest z końcem września b.r., co niewątpliwie wpłynie na poprawę zaistniałej sytuacji.


Autor: (źródło: Metro Warszawskie, 21.07.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.