baner
baner
baner
Qumak S.A.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Rozjazd pod Bagatelą

Od poniedziałku ruch tramwajowy na odcinku Bagatela – Bronowice Nowe w Krakowie jest możliwy dzięki rozjazdowi nakładkowemu. Nietypowy element nawierzchni szynowej wyprodukowany przez spółkę z Grupy KZN „Bieżanów”, pozwala zredukować do minimum ingerencje w istniejący układ drogowy w trakcie remontów i modernizacji.

Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe „Bieżanów” zaprojektowały, wyprodukowały i zabudowałyten tymczasowy układ torowy, umożliwiający zmianę kierunku i toru jazdy tzw. tramwajom dwukierunkowym. To pierwszy rozjazd nakładkowy w Polsce o tak innowacyjnej konstrukcji, którego zwrotnica monoblokowa została wykonana ze stali trudnościeralnej. Takie rozwiązanie w znaczący sposób zwiększa w znaczący sposób trwałość eksploatacyjną rozjazdu nakładkowego.

Jak sugeruje nazwa taki rozjazd jest mocowany bezpośrednio na istniejących torach zabudowanych w jezdni. A wjazd na niego, czyli nieznaczne wzniesienie się pojazdów szynowych nad poziom gruntu, umożliwiają specjalne tory najazdowe. Jego montaż nie wymaga więc przebudowy całego układu torowo-drogowego, wystarczą tylko punktowe przytwierdzenia.

- To znacząca oszczędność czasu i pieniędzy. Tym bardziej, że to urządzenie wielorazowego użytku. Po spełnieniu swej roli pod Bagatelą zostanie zdemontowane i przekazane podmiotowi zajmującemu się bieżącym utrzymaniem sieci tramwajowej w Krakowie, by służyć także przy innych modernizacjach czy remontach sieci tramwajowej –akcentuje Jacek Paś , dyrektor techniczny krakowskiej spółki.

Podkreślić należy, iż KZN „Bieżanów”, działając na zlecenie Grupy ZUE – generalnego wykonawcy remontu przy Bagateli, wyprodukowały i zabudowały 3 kompletne rozjazdy tramwajowe dwutorowe, pojedyncze, wraz z szynami łączącymi prostymi i łukowymi tworzącymi razem cały węzeł rozjazdowy.


Autor: (źródło: KZN Bieżanów, 14.05.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.