baner
baner
baner
ALFA POLAND Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Rozpoczęcie modernizacji dworca Gdynia Główna już za kilka tygodni

PKP SA oraz generalny wykonawca Mostostal Warszawa SA przygotowują się do rozpoczęcia modernizacji dworca Gdynia Główna. Budynek zostanie zamknięty na przełomie sierpnia i września. Sąsiadująca z nim stacja SKM w trakcie remontu będzie pełniła rolę dworca tymczasowego. Pojawi się tam nowa poczekalnia i dodatkowe kasy.

Prace na dworcu zaczną się od holu głównego i wejścia na jego poziom -1. Sierpień 2010 – przygotowania do rozpoczęcia prac Mostostal Warszawa wyremontuje pomieszczenia w północno – wschodnim skrzydle budynku Dworca Głównego (skrzydło od strony Poczty), w którym znajdą się jego pomieszczenia biurowo – socjalne. W sierpniu ogrodzony również zostanie plac budowy. Z kolei PKP przeniesie kasy biletowe z holu Dworca Głównego do stacji Szybkiej Kolei Miejskiej, sąsiadującej z dworcem, która na czas zamknięcia remontowanego obiektu przejmie jego funkcje. W sumie na dworcu SKM powstanie sześć nowych punktów sprzedaży biletów i nowa poczekalnia. Wrzesień 2010 – rozpoczęcie remontu dworca PKP przekaże Mostostalowi w całości plac budowy wraz z placem przed kolumnadą, z którego do końca sierpnia mają wyprowadzić się najemcy. Firma rozpocznie prace od modernizacji budynku głównego dworca w tym od holu. Równolegle prowadzona będzie przebudowa dworcowych piwnic (poziom -1), w których docelowo zaplanowano: pomieszczenia techniczne (wymienione zostaną instalacje elektryczne, ciepłownicze, wodno - kanalizacyjne), bagażownię, toalety, oraz powierzchnię pod wynajem np. na: butiki oraz lokale gastronomiczne.

Prace prowadzone pod stropem polegać będą, między innymi, na wzmocnieniu i pogłębieniu fundamentów, by uzyskać wyrównanie poziomów i wykonaniu izolacji przeciwwodnych. Natomiast w holu głównym dworca zdemontowane zostaną elementy drewniane: drzwi, zegar oraz oświetlenie, które poddane zostaną renowacji. Następnie Mostostal przystąpi do prac konserwatorskich, polegających na odrestaurowaniu znajdujących się na ścianach mozajek, malowideł na suficie oraz podłogi. W częściach biurowych budynek zostanie poddany gruntownej modernizacji z wymianą okien, drzwi, podłóg i instalacji. W przyszłym roku, po wymianie okien elewacja zewnętrzna zostanie poddana renowacji, w wyniku czego uzyska swój pierwotny wygląd. Utrudnienia związane z remontem Na czas modernizacji dworca będzie on zamknięty dla jego użytkowników.

Ruch pasażerów i mieszkańców będzie się odbywał przez dworzec i peron SKM oraz tunel łączący perony z ul. Morską. Od strony Placu Konstytucji osoby korzystające z komunikacji miejskiej będą musiały kierować się idąc wzdłuż ulicy Dworcowej do stacji SKM, gdzie będą mogły nabyć bilety, następnie peronem SKM i tunelem łączącym dworzec z ul. Morską będą mogły dostać się na perony dalekobieżne. Dla osób chcących przejść między ul. Morską a ul. Dworcową zalecane jest przejście chodnikiem pod wiaduktem kolejowym w ciągu ul. Podjazd (łączącej się z ul. 10 Lutego) z ominięciem tunelu dworcowego i peronu SKM. PKP S.A. modernizuje dworce w całej Polsce Polskie Koleje Państwowe SA prowadzą w tej chwili proces inwestycyjny na prawie czterdziestu dworcach kolejowych. Do 2012 roku swoje funkcje, wygląd i dostępność dla pasażerów zmienią dworce we wszystkich regionach Polski i w miastach o różnej wielkości. Jest to największa modernizacja polskich dworców kolejowych od 20 lat! Do 2012 roku PKP SA wydadzą na ten cel fundusze o wartości ponad 980 mln złotych. Modernizacje finansowane są z następujących źródeł: fundusze Unii Europejskiej, fundusze budżetu państwa i środki własne PKP SA.

Oprócz tego PKP SA współpracują z dużymi firmami developerskimi przy projektach przebudowy dworców w: Katowicach, Poznaniu, Sopocie. Wartość przygotowywanych wspólnie inwestycji z developerami wynosi ponad 1,5 mld złotych. Zmodernizowane dworce mają być związane nie tylko z podróżą. Będą także miejscami spotkań i spędzania wolnego czasu.

PKP S.A. chcą, aby dworce były nowoczesnymi węzłami komunikacyjnymi, łączącymi różne środki transportu z dużymi parkingami, wzbogaconymi o dodatkowe usługi: komercyjne, rozrywkowe, biurowe, hotelowe i restauracyjne.


Autor: (źródło: PKP S.A., 13.08.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.