baner
baner
baner
METALPOL WĘGIERSKA GÓRKA Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Rozpoczęły się prace przy budowie wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu Słowackiego

15 listopada w nocy rozpoczęły się w Gdańsku prace przy budowie wiaduktu nad torami kolejowymi wchodzący w skład budowy II zadania Trasy Słowackiego. Prace rozpoczęły się od montażu 4 segmentów sekcji pierwszej pierwszego przęsła.

Segmenty ważyły odpowiednio 20, 24, 23 i 23 tony. Do końca grudnia powinien zakończyć się montaż pierwszego przęsła składającego się z 3 takich sekcji jak montowana tej nocy. Waga pierwszego przęsła to około 300 ton. Trwają tez prace przy produkcji a wkrótce montażu elementów ustroju nośnego drugiego przęsła. To przęsło prawdopodobnie w lutym zostanie po torze do nasuwania dosunięte zostanie do przęsła pierwszego ( o ile będzie nam sprzyjać pogoda -;)) Wiadukt znajduje się w osi nowej Trasy Słowackiego i połączony jest poprzez nasyp i część nowej drogi z budowaną estakadą.

Poniżej garść informacji technicznych:

Wiadukt na torami PKP

  • klasa obciążeń „A”
  • długość obiektu w osiach podparć 47,1 + 1,50 + 48,90 m.
  • szerokość obiektu z osłonami antyporażeniowymi: 20,27 m.
  • szerokość całkowita pomostu: 16,25 m.
  • szerokość jezdni: 2 x 3,50 + 2 x 0,5 = 8,0 m.
  • ciąg pieszy: 2 m.
  • ścieżka rowerowa: 2,40 m.
  • ciąg pieszo-rewizyjny 0,90 m.
  • konstrukcja: stalowe elementy nośne w postaci łuków , wykonane z rur o przekrojach kwadratowych i połączeniach spawanych


Konstrukcja nośna jezdni: płyta ortotropowa z dwoma blachownicowymi dźwigarami oraz usztywnieniami pod jezdnią w kształcie korytek, a pod chodnikami z płaskowników. Płytę ortotropową podczepiono do łuków za pomocą cięgień prętowych z głowicami widełkowymi.

  • łożyska garnkowe
  • dylatacje modułowe typu szczelnego o przesuwach dostosowanych do wydłużeń obiektu 


Autor: (źródło: Gdańskie Inwestycje Komunalne, 15.11.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.