baner
baner
baner
Strunobet-Migacz Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Rozpoczęły się prace przy budowie wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu Słowackiego

15 listopada w nocy rozpoczęły się w Gdańsku prace przy budowie wiaduktu nad torami kolejowymi wchodzący w skład budowy II zadania Trasy Słowackiego. Prace rozpoczęły się od montażu 4 segmentów sekcji pierwszej pierwszego przęsła.

Segmenty ważyły odpowiednio 20, 24, 23 i 23 tony. Do końca grudnia powinien zakończyć się montaż pierwszego przęsła składającego się z 3 takich sekcji jak montowana tej nocy. Waga pierwszego przęsła to około 300 ton. Trwają tez prace przy produkcji a wkrótce montażu elementów ustroju nośnego drugiego przęsła. To przęsło prawdopodobnie w lutym zostanie po torze do nasuwania dosunięte zostanie do przęsła pierwszego ( o ile będzie nam sprzyjać pogoda -;)) Wiadukt znajduje się w osi nowej Trasy Słowackiego i połączony jest poprzez nasyp i część nowej drogi z budowaną estakadą.

Poniżej garść informacji technicznych:

Wiadukt na torami PKP

  • klasa obciążeń „A”
  • długość obiektu w osiach podparć 47,1 + 1,50 + 48,90 m.
  • szerokość obiektu z osłonami antyporażeniowymi: 20,27 m.
  • szerokość całkowita pomostu: 16,25 m.
  • szerokość jezdni: 2 x 3,50 + 2 x 0,5 = 8,0 m.
  • ciąg pieszy: 2 m.
  • ścieżka rowerowa: 2,40 m.
  • ciąg pieszo-rewizyjny 0,90 m.
  • konstrukcja: stalowe elementy nośne w postaci łuków , wykonane z rur o przekrojach kwadratowych i połączeniach spawanych


Konstrukcja nośna jezdni: płyta ortotropowa z dwoma blachownicowymi dźwigarami oraz usztywnieniami pod jezdnią w kształcie korytek, a pod chodnikami z płaskowników. Płytę ortotropową podczepiono do łuków za pomocą cięgień prętowych z głowicami widełkowymi.

  • łożyska garnkowe
  • dylatacje modułowe typu szczelnego o przesuwach dostosowanych do wydłużeń obiektu 


Autor: (źródło: Gdańskie Inwestycje Komunalne, 15.11.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.